۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۴۷۷۲۴۲
استاندار همدان مطرح کرد؛

از پروژه های نیمه تمام تا رابطه خوب دولت با کشورهای جهان

نیکبخت با اشاره جایگاه ایران در منطقه خاورمیانه گفت: دولت تدبیر و امید در این شرایط نا امن منطقه با هدایت رهبر معظم انقلاب توانسته است با تعامل خوب و آگاهانه در همه جهات با جهان رابطه برقرار کند.
استاندار همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان در سالن جلسات ساختمان شهدای استانداری همدان ضمن آرزوی توفیقات روز افزون برای رهبر معظم انقلاب و خدمت گزاری دولت در نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان داشت: رحلت عالم گران قدر، آیت الله هاشمی رفسنجانی را به همه ایرانیان تسلیت می گویم، ایشان وزنه سنگینی برای نظام و انقلاب بود که جامعه اسلامی ایران هیچ گاه زحمات ایشان را فراموش نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در آستانه دهه مبارک فجر هستیم دهه ای که طلوع نور و روشنایی برای کشور ایران بود، گذر از مرحله ای حساس، بطوری که سبب از هم گسیختن تمامی تعلقات کشور از بیگانگان شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی با زعامت امام راحل و پشتیبانی مردم قدردان و اندیشمند به ثمر رسید که امیدواریم همچنان پایدار و مستمر بتواند به امت اسلامی خدمت رسانی کرده و در جهان اسلام بدرخشد.

استاندار همدان با اشاره به زحمات امام راحل و شهدای انقلاب تصریح کرد: انقلاب اسلامی یادگار حضرت روح الله و شهدایی است که جان خود را در این راه دادند و این انقلاب را به ما انتقال دادند و وظیفه اصلی ما در این راه پایدار نگه داشتن انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره جایگاه ایران در منطقه خاورمیانه خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در این شرایط نا امن منطقه با هدایت رهبر معظم انقلاب توانسته است با تعامل خوب و آگاهانه در همه جهات با جهان رابطه برقرار کند.

نیکبخت گفت: تمامی مستکبران و ظالمان با اهداف ایران هراسی می خواستند کشور را به انزوا بکشانند ولی در آخر با ناچاری سر میز مذاکره نشسته و حرف حق ایران را گوش دادند و در این میان به توافق دو جانبه رسیدیم که به نظر بدخواهان ایران مانند اسراییل و عده ای از مسؤولان آمریکایی و آل سعود نسبت به این تصمیم، اشتباه دولت آمریکا بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توافقات تمام نقشه های مخالفان نقش برآب و ملغی شد از این رو آمریکا سعی برنقض برجام را دارد ولی اروپا و دیگر هم پیمان ها این تصمیم را قبول نکرده و به همین دلیل برجام روند خوبی برای کشور ایران و جهان تا کنون داشته است.

استاندار همدان با اشاره به سفر رییس جمهور در سال گذشته به استان همدان گفت: در شرایطی که دولت با کمبود بودجه مواجه بود در سال گذشته در سفر رییس جمهور 856 میلیارد تومان اعتبار دولتی و 880 میلیارد تومان اعتبار از از منابع غیر دولتی برای استان جذب شد.

وی در ادامه افزود: البته طی جلساتی که با رییس جمهور و سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم توانستیم 70 میلیارد تومان بودجه مازاد بر 856 میلیارد تومان اعتبار دریافت شده جذب کنیم.

وی با اشاره به و تکمیل خط راه آهن همدان گفت: یکی از پروژه های تکمیل نشده همدان که از اهمیت فراوانی برخوردار است تکمیل خط راه آهن همدان است که بودجه تخصیصی برای تکمیل راه آهن آستان 270 میلیارد تومان است.

نیکبخت اظهار داشت: در سفر استانی رییس جمهور در سال گذشته 44 پروژه رقم خورد که تا کنون 30 پروژه آن تکمیل، 12 پروژه در حال اتمام و 2 پروژه که مربوط به احداث بیمارستان است که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: همدان از نخستین استان هایی است که در پروژه های بهداشت و درمان در دولت یازدهم آغاز به کار کرده که رییس جمهور محترم نیز نسبت به این مساله ابراز رضایت کرده است.

نیکبخت ادامه داد: در این شرایط بحرانی کمبود بودجه در طرح ساماندهی نظام سلامت استان 270 پروژه جدید با اعتبار 110 میلیارد تومان که یک سوم آن از بودجه استان یک سوم از بودجه مرکز یک سوم بودجه از اعتبارات و خیرین دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است که در این راستا سیدحبیب الله موسوی بهار رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان زحمات فراوانی انجام داده است.

استاندار همدان از پروژه ها و علملیات اجرایی در دهه فجر خبر داد و گفت: اعتبار کل عملیات اجرایی در دهه فجر مبلغ 776 میلیارد تومان است که 604 میلیارد تومان آن جهت افتتاح پروژه های جدید و 172 میلیارد تومان آن جهت شرع عملیات اجرایی است.

وی در ادامه با اشاره به تحولی نوین در سیستم درمان و بیمارستانی استان خاطرنشان کرد: 9 بیمارستان در استان بعد از سفر رییس جمهور به استان احداث یا ارتقاء داشته اند که بالغ بر 950 تخت به بیمارستان های استان اضافه شده است.

نیکبخت از ارتقای سطح کیفیت فرودگاه همدان خبر داد و گفت: از اول خدمت خود در استانداری همدان مبلغ 34 میلیارد تومان را هزینه فرودگاه همدان کرده و در نظر داریم که با واگذاری فرودگاه همدان به بخش خصوصی سعی داریم که پروازهای استان به تمامی نقاط کشور از جمله مشهد، تهران و عتبات را متحول کنیم.

وی در ادامه با اشاره به انتقال پس ماند آب استان به نیروگاه برق ابراز کرد: استان همدان اولین استانی است که در تولید برق از پس ماند آب استفاده می کند که این امر سبب می شود که به آب های زیر زمینی آسیبی نرسد.

نیکبخت از طرح پنجره در استان خبر داد و گفت: در استان جواز تاسیس را در مدت نیم روز به سرمایه گزاران می دهیم و تمامی تلاش ما این است که در استان ایجاد شغل داشته و موانع این امر را برطرف کنیم.

وی در پایان به اصحاب رسانه اینگونه توصیه کرد: در نوشته ها و نظرهایتان انصاف، وجدان و اخلاق مداری را محور قرار دهید و سعی داشته باشید با گفته هایتان سبب تقویط و بازتاب اخبار نظام شوید و دولت و استانداری و فرد خاصی را مد نظر قرار ندهید./201/979/ب1

ارسال نظرات