۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۷۷۲۵۴
همزمان با دهه فجر؛

نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در تبریز افتتاح می‌شود

همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ نمایشگاه جامع سبک زندگی اسلامی با هدف ارائه الگو برای زندگی دینی 200 هزار شهروند تبریزی دایر می شود.
حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در فرهنگسرای بزرگ الغدیر تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه جامع سبک زندگی اسلامی با هدف ارائه الگوها و بسته های آموزشی برای 200 هزار شهروند این شهرستان دایر می شود.

وی با بیان این‌که نمایشگاه در محورهای شهری، خانواده و اجتماعی در ایام الله دهه فجر برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با محوریت الگودهی سبک زندگی صحیح برای عموم شهروندان به مدت 4 تا 6 ماه برگزار می شود و در آن با نشان دادن فضای امن خانواده ایرانی و اسلامی تلاش می شود بخشی از آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی در جامعه کاهش یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با اشاره به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی یادآوری کرد: در این نمایشگاه تلاش می شود تا خانواده ها و اولیان با سبک زندگی اسلامی ایرانی آشنا شده و در زندگی خود نیز از آن ها استفاده کنند.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: در طول مدت برگزاری این نمایشگاه، با همکاری معاونت شهرسازی شهرداری تبریز کمیته متشکل از مهندسان سازمان نظام مهندسی و مشاوران خانواده در محل نمایشگاه مستقر شده و خدمات رایگان مشاوره ای برای مخاطبان ارایه می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری 210 عنوان برنامه برای عموم مردم همزمان با دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: نخستین رویکرد برنامه دهه‌فجر ورود به موضوع گفتمان انقلاب است؛ می‌خواهیم نسل چهارم انقلاب را با واقعیت‌های انقلاب آشنا سازیم تا واقعیت‌های انقلاب به نسل حاضر و چهارم تزریق شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز خاطرنشان کرد: هدف از این برنامه‌ها بیان واقعیت‌های دیروز و دستاوردهای به دست آمده تا به امروز و همچنین افق و چشم‌انداز از طریق سرداران هشت سال دفاع مقدس و اساتید حوزه و دانشگاه با جمع 40 نفری در مدارس و خوابگاه‌های دانش‌آموزی و مراکز فرهنگی برپا می‌شود.

حجت الاسلام حمیدی رویکرد نشاط اجتماعی و جشن محور بودن در برنامه‌های دهه ‌فجر در را یادآور شد و گفت: 93 عنوان جشن در شهر تبریز خواهد بود که 10 جشن بزرگ برای شهروند برای 5 هزار نفر تدارک دیده شده و تا 22 بهمن ادامه جشن خواهیم داشت. 18 جشن نیز برای همکاران و خانواده شهرداری در نظر گرفته شده و بقیه برای مدارس پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: پیک انقلاب و اتوبوس انقلاب با 12 برنامه و 12 برنامه قرآنی و فرهنگی برای عموم برگزار می‌شود و 25 مسابقه علمی و فرهنگی و هنری خواهیم داشت و در رشته‌های ورزشی مسابقات به صورت درون سازمانی و برای عموم مردم خواهیم داشت. 18 نمایشگاه نیز در دهه فجر برپا می شود که طی آن توانمندی بانوان به نمایش گذاشته می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با بیان این‌که هم اکنون 126 مرکز فرهنگی در سطح شهر وجود دارد، گفت: برپایی ایستگاه مشاوره رایگان در 12 مرکز، برگزاری نخستین یادواره شهدای شهرداری تبریز در 21 بهمن، جلسات گفتمان انقلاب و بصیرت افزایی، دیدار با خانواده شهدا، فضاسازی شهری، نورافشانی در سطح شهر  و حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن از جمله مهم‌ترین برنامه های دهه فجر است./202/935/ب1

ارسال نظرات