۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۴۷۷۲۹۳

ساخت نماد شهدای منا در میدان مصلای قم

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قم گفت: نماد شهداي منا به دست هنرمندان استان طراحي و ساخته است و اين المان زيبا و ارزشمند هم‌اكنون در ميدان مصلي شهر قم نصب شده تا يادگاري جاودانه از شهادت مظلومانه حجاج در فاجعه منا باشد.
ساخت نماد شهدای منا در میدان مصلای قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم، مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قم با اشاره به ابعاد حادثه منا، آن را نتيجه بي تدبيري و بي لياقتي حكام آل سعود عنوان كرد و گفت: نماد شهداي منا در راستاي تجليل از مقام شامخ اين شهدا در ميدان مصلي شهر مقدس قم نصب شده است.

وحيد وزيري راد با تأكيد بر اينكه ملت ايران و نسل‌هاي آينده بايد از اقدامات پليد رژيم آل‌سعود آگاه شوند، گفت: همه وظيفه دارند چهره واقعي اين رژيم پليد را براي جامعه روشن كنند و نصب اين نماد نيز در همين راستا صورت گرفته است.

وي با بيان اينكه آل‌سعود خباثت را با جلوگيري از ورود حجاج ايراني به مناسك حج امسال به اوج خود رساند، تصريح كرد: آل سعود با كشتار حجاج اهداف رژيم صهيونيستي را دنبال مي‌كند.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قم با بيان اينكه اين جنايت در منا از سوي گروه‌هاي سلفي و آل سعود طراحي شده بود، تصريح كرد: ياد و خاطره مظلوميت شهداي منا دل‌هاي تمام آزادگان و مومنان جهان را آزرده مي‌كند.

وزيري راد ضمن تشريح جزئيات المان شهداي منا، بيان كرد: اين نماد نوري برگرفته از نماد هفت كبوتر به نشانه آزادي و آزادگي و به نام مهاجرين الي الله است.

وي اين اثر هنري را تركيب شده از دو فرم نوري و رنگ‌هاي متنوع با الهام از ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بيان كرد و افزود: نماد شهداي منا(مهاجر الي الله) برگرفته از هفت كبوتر بوده كه نماد طواف خانه خدا وعروج ملكوتي شهداي منا، كه به لقاءالله پيوستند است.

وزيري راد با اشاره به ديگر برنامه‌هاي سازمان زيباسازي شهرداري قم در راستاي نصب نماد‌هاي فرهنگي و مناسبتي در سطح شهر، تصريح كرد: همچنين نماد مناسبتي سرو كه نماد ايستادگي مردم در برابر رژيم ستم شاهي بوده هم اكنون در سطح شهر مقدس قم به مناسبت ايام الله‌ دهه فجر درحال اجرا استد102/ج/872/.

 

ارسال نظرات