۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۷۷۳۸۳
نماینده خبرگان رهبری:

سعادت جامعه در گرو پویایی مراکز علمی و دانشگاهی کشور است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که سعادت جامعه در گرو پویایی مراکز علمی و دانشگاهی کشور است، گفت: حوزه و دانشگاه بی‌نیاز از یکدیگر نیستند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در همایش ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه علوم پزشکی و مؤسسه اختر فیزیک مراغه با تأکید بر این‌که رسالت اساتید حوزه و دانشگاه به مراتب حساس‌تر از گذشته است، اظهار داشت: مسئولیتی که اساتید در مراکز آموزشی دارتد بسیار بزرگ و سنگین است.

وی با اشاره به این‌که نخبگان علمی کشور در دانشگاه ها و حوزه های علمیه تربیت می یابند، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ایران برای تعالی در عرصه‌های علمی و پژوهشی و در نهایت تولید ثروت نیازمند تفکر و اندیشه حوزه و دانشگاه است، از سوی دیگر اساتید وظیفه تربیت دانشجویان را دارند که بایستی مطابق با ارزش‌های دینی باشد.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که تولید علم و جنبش نرم‌افزاری مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاهیان است، افزود: دانشگاهی که مرکز تولید فکر و اندیشه نباشد؛ جولانگاه احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی خواهد بود؛ دانشگاه‌ها نباید از رسالت اصلی خود دور شوند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که سعادت جامعه در گرو پویایی مراکز علمی و دانشگاهی کشور است، گفت: اگر دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه را از خود ندانند و یا حوزویان نسبت به دانشگاهیان نگاهی متفاوت با آنچه که رهبر انقلاب سفارش کرده است؛ داشته باشند، جامعه به قهقرا خواهد رفت.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که تعهد در کنار تخصص تعهد لازمه پیشرفت اخلاق‌مدارانه است، تصریح کرد: افرادی برای کسب علم و دانش وارد دانشگاه یا حوزه های علمیه می شوند، سرمایه ای گران بها هستند که باید قدر آنها را دانست و برای تعلیم و تربیت آنان سرمایه گذاری کرد، به عبارت دیگر نیازمند بهره‌مندی از سرمایه‌های ارزشمند حوزوی و دانشگاهی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: کسانی که وقت کلاس ها را با موضوعات حاشیه ای پر نموده و موجب اتلاف وقت دانشجویان می‌شوند، به نظام، جامعه و دانشجویان ظلم می کنند؛  بهتر است با احساس مسؤولیت و رعایت تقوا به ماموریت الهی خود که شغل انبیاست بپردازید و در جهت تربیت نیروهای متدین و متخصص اهتمام ورزید.

گفتنی است، طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه علوم پزشکی و مؤسسه اختر فیزیک مراغه با حضور نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، مسؤول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه تبریز، اساتید حوزه و دانشگاه علوم پزشکی و مؤسسه اختر فیزیک شهرستان مراغه برگزار شد./935/202/ب2

 

ارسال نظرات