۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۴۷۷۴۱۰
آیت الله مجتهد شبستری:

انقلاب اسلامی تحولی بزرگ و عظیم در ایران بود

امام جمعه تبریز گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحولی عظیم وشگرف در کشور رخ داد و با حاکمیت اسلام در ایران از نظر پیشرفتهای علمی حرکت بزرگی در کشور به وجود آمد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری صبح  امروز در مراسم زنگ انقلاب در مدرسه شاهد نورالزهرای تبریز با تبریک سالروز بازگشت امام راحل، اظهار داشت: انقلاب به معنای تحول و در اصطلاح رایج جهانی شورش جمعی علیه نظام حاکم به منظور براندازی و ایجاد نظام جدید است.

وی سال 42 را سرآغاز انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل دانست و گفت: ملت بزرگ ایران تحت انفاس قدسی امام راحل و با گذشت 15 سال به بلوغ سیاسی رسیدند که نتیجه آن پیروزی انقلاب در سال 57 با تقدیم هزاران شهید و شکنجه‌ها و تهدیدها بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به ضعف علمی کشور در دوران پهلوی و نبود تشویق ها برای پیشرفت تکنیکی، ابراز داشت: پیش از انقلاب از عمل به دستورات اسلامی خبری نبود، وضعیت حجاب به ریل گذاری زنان غربی نامناسب و  تعداد مشروب فروشی ها از کتابفروشی ها و نانوایی ها بیشتر بود و بی بند و باری ترویج پیدا کرده بود.

وی ابراز داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحولی عظیم و شگرف در کشور رخ داد و با حاکمیت اسلام در ایران از نظر پیشرفت های علمی حرکت بزرگی در کشور به وجود آمد، به فرموده امام راحل همه باید با سواد باشند و حتی میانسالان نیز در نهضت سواد آموزی به تحصیل علم مشغول شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به برکت انقلاب امروز 96 درصد مردم باسواد هستند، گفت: 3 یا 4 درصد در روستاها بی سواد هستند، از نظر پیشرفت علمی در المپیاد علمی دانش آموزانی در سطح جهان افتخارات بسیاری را شاهد هستیم، این نشان از بالا بودن سطح سواد در جامعه است.

وی با اشاره به تبلیغات منفی دوران پیش از انقلاب که اسلام اجازه تحصیل علم را به دختران نمی دهد، خاطرنشان کرد: از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران این است که امروز تعداد دانشجویان دختر از دانشجویان پسر بیشتر است و این پاسخی به یاوه ها علیه اسلام و انقلاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در دوران پهلوی مدارس از نمازخانه محروم بودند، افزود: امروز در اغلب مدارس نمازخانه وجود دارد و در جلسه‌ای مدیر کل آموزش و پرورش استان می گفتند که بسیاری از نمازخانه‌ها تأسیس و ترمیم شده است، باید قدر این نعمات را دانست.

وی ادامه داد: در گذشته حجاب به سمت و سوی عریانی‌گری پیش می‌رفت، اما امروز جامعه دارای وضعیت حجاب مطلوب تری است، اقدام خاندان شاه درباره حجاب به قدری شدت یافته بود که اشرف پهلوی به خاطر حجاب دانشجویان دختر در دانشگاه خواستار تخته کردن در آن دانشگاه شده بود.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به برنامه دشمن برای بی بند و بار کردن جوانان از طریق فضای مجازی، تصریح کرد: نباید اجازه داد تا دشمن از طریق فضای مجازی جوانان را تحت تأثیر شبهات دچار انحراف کنند، دانش آموزان درس بخوانید، به ویژه در مدارس شاهد که یادگاران شهیدان هستید./854/202/ب2

ارسال نظرات