۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۷۷۴۱۴
حجت الاسلام والمسلمین باطنی مطرح کرد؛

زیاده خواهی‌ها؛ دلیل مشکلات کشور/ فعالیت فرقه شیرازی سبب شیعه هراسی شده است

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: مشکلات کشور دلیل بر خروج انقلاب از مسیر و ضعف انقلاب اسلامی نیست، مشکلاتی که شاهد آن هستیم به دلیل دنیاپرستی و زیاده خواهی برخی افراد است و انقلاب اسلامی امروزه به درستی در مسیر خود قرار دارد.
حجت الاسلام باطنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، ظهر امروز در مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد اصفهان، با اشاره به اهمیت روشنگری و بصیرت افزایی پیرامون انقلاب اسلامی برای نسل جوان، گفت: باید شرایط حاکم بر کشور در دوران پیش از انقلاب اسلامی به درستی شناخته شود، همچنین لازم است بستری که سبب تحول جامعه و شکل گیری انقلاب شد به خوبی معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی در ادامه افزود: باید در زمینه انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب هم مطالعه فردی داشت هم برنامه‌های گروهی و جمعی، در شرایطی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید که حکومت پهلوی در این کشور بر همه مقدرات جامعه و مردم حاکم شده بود، پهلوی ژاندارم منطقه معرفی می‌شد و به گونه‌ای عامل مهار حرکتها و خیزشهای مردمی در منطقه و کشورهای مجاور محسوب می‌‌شد.

ایران در دوران پهلوی عامل تحقق منویات آمریکا بوده است

وی با اشاره به دو قطبی شرق و غرب در دوران انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ایران در دوران پهلوی عامل تحقق منویات ایالات متحده آمریکا بود، ایران از دیدگاه آمریکا پل ارتباطی شرق و غرب محسوب می‌شد و به علت موقعیت راهبردی و برخورداری از منابع سرشار نفت و گاز دارای اهمیتی خاص برای ابرقدرتها بود، در دیگر کشورهای منطقه اگر انقلابی پدید می‌آمد به اندازه ایران حائز اهمیت نبود و این به علت جایگاه خاص ایران در منطقه و جهان بود.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی ایران هویت خود را از دست داده بود و هیچ استقلال و اراده ملی بر آن حاکم نبود، تصریح کرد: با حضور مردم و رهبری امام خمینی، کشوری که دچار وابستگی کامل به دیگران شده بود استقلال یافت و هویت پیدا کرد، در پیش از انقلاب اسلامی شرایط به گونه‌ای بود که کسی جرأت اعتراض و مخالفت نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی ادامه داد: شرایط در پیش از انقلاب به این صورت بود که حکومت پهلوی سعی می‌کرد فساد را در جامعه گسترش دهد، حتی در مدارس از معلمان با جنس مخالف استفاده می‌شد، دانش آموزان به عنوان گروه‌های پیش آهنگی مورد سوء استفاده ابزاری قرار می‌گرفتند و از این مسائل در کشور بسیار وجود داشت، جشنهای 2500 ساله یکی از فسادهای موجود در کشور بود و از این مسائل در کشور فراوان وجود داشت.

وی حرکت امام خمینی برای انقلاب اسلامی را دارای سه گام عنوان کرد و گفت: ایشان فرموده بودند شاه باید برود، حکومت اسلامی تشکیل شود و در نهایت این پرچم به دست امام زمان(عج) برسد، امام خمینی از هر فرصتی به خوبی استفاده می‌کردند و درخشش خاصی در زمینه مبارزه با طاغوت داشتند، شهید بهشتی پس از دیدار با امام خمینی گفت: در امام خمینی 3 ایمان دیدم، اول ایمان به خداوند، دوم ایمان به مردم و سوم اعتقاد و ایمان به مسیری که در پیش گرفتند.

دبیر مجمع اصولگرایان اصفهان با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای 3 پایه اساسی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، اظهار کرد: اینکه نخستین امضای رییس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است نشان دهنده اهمیت کشور ما در عرصه جهانی است، دشمنان حقیقتی مهم را پیرامون ما دریافته است، نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید ما در خواب بودیم و ایران 5 کشور اسلامی را به دست گرفت و فتح کرد.

دشمنان در جنگ با ایران ناکام مانده‌اند

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به حضور نیروهای 40 کشور در جنگ تحمیلی و حمایتهای همه جانبه دشمن از صدام، تصریح کرد: بعد از 8 سال جنگ صدام به رییس جمهور ایران نامه می‌نویسد هرآنچه را خواستید من به شما دادم، در حالی که صدام خیال می‌کرد در یک هفته ایران را فتح می‌کند. امروزه 90 کشور در سوریه نیرو و گروه مسلح دارند و همواره در حال تقویت این نیروها و افزودن به تجهیزات آنها هستند، پس از 6 سال شاهد هستیم همه تلاشهای این دشمنان بی اثر و بی نتیجه بوده است.

وی ترکیه را پیشخوان حرکت تکفیری‌ها و شکل گیری آنها دانست و خاطرنشان کرد: امروزه ترکیه تبدیل به کشوری نا امن شده است، این درحالی است که در شرایط آشفته منطقه ایران یک جزیره امن است، شاهد هستیم که تعداد بسیاری از افراد و گروه‌های تروریستی در ایام اربعین دستگیر شده‌اند، دشمن هرقدر هم تلاش می‌کند نمی‌تواند امنیت ما را به خطر انداخته و به اهداف خود برسد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه تصریح کرد: آرزوی همه انبیا و ائمه معصومین(ع) تشکیل یک حکومت دینی بوده است، آموزه‌های قرآنی مسلمانان را تشویق می‌کند که زیربار زور نروند و از ستمگران تبعیت نکنند و نفی سبیل کنند، امروزه بدون استفاده از سلاح و نیروی نظامی انقلاب ما صادر شده است و این صدور انقلاب در دلها و قلبها رخ داده است، در بیش از 90 کشور دنیا حوزه علمیه وجود دارد، طلاب بسیار زیادی از کشورهای اسلامی در جامعة المصطفی حضور دارند، امروزه رییس جمهور برخی کشورها فارغ التحصیل ما هستند در حالی که حتی در آن کشور سفارت هم نداریم.

شیعه انگلیسی سبب هراس مردم از تشیع شده است

دبیر مجمع اصولگرایان اصفهان به فعالیتهای شیخ ابراهیم زکزاکی در راستای تبلیغ شیعه اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی خیال می‌کنند که به نفع مکتب اهل بیت(ع) کار می‌کنند ولی به تعبیر قرآن برعکس آن را انجام می‌دهند، جریان شیعه انگلیسی فکر می‌کند برای امام حسین((ع) فعالیت می‌کند، فعالیتهای جریان شیعه انگلیسی سبب هراس مردم از تشیع شده است، وهابیت به نقش این جریان در ایجاد هراس از شیعه بدون هزینه از سوی دشمن اذعان دارد.

وی فعالیتهای جریان شیرازی و اشخاصی نظیر یاسر الحبیب را بسیار مخرب و آسیب زننده برای تشیع دانست و تصریح کرد: جریان شیرازی ایجاد شیعه گریزی کرده است و به مکتب تشیع لطمه وارد می‌کند، امام رضا(ع) می‌فرمایند سخن ما را به مردم برسانید، آنها تبعیت خواهند کرد، قطعا حقایق ناب تشیع می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با بیان اینکه عده‌ای تفکرشان این بود که در هر صورت باید به یک قدرت وابسته باشیم، اظهار کرد: امام خمینی هرگز حرکات و فعالیتها جریان نفاق را نپذیرفتند، خداوند به ما یک رهبر بصیر و حکیم عنایت کرد و پس از امام خمینی خلف صالح ایشان، شخصیتی که دارای تأثیرگذاری بیشتر و تدبیر بسیار بودند به ما عطا کرد و ایشان با حکمت و درایت و علم خود کشتی انقلاب اسلامی را سکان داری کردند.

وی با اشاره به اهمیت قدردانی از نعمت انقلاب اسلامی و ولایت، عنوان کرد: در پیش از انقلاب اسلامی طلبگی مذموم بود، مشکلات بسیار زیادی گریبان‌گیر طلاب بود و مشکلات فراوانی در حوزه علمیه وجود داشت، رژیم شاه اجازه نفس کشیدن به حوزه نمی‌داد و شرایط بدی برحوزه علمیه حاکم بود که برکت انقلاب اسلامی رشد و نمو و تعالی بسیاری شامل حوزه علمیه شد و امروزه از نظر علمی حوزه‌های علمیه در شرایط بسیار خوبی هستند.

مشکلات به دلیل زیاده خواهی افراد است نه خروج انقلاب از مسیر خود

دبیر مجمع اصولگرایان اصفهان با اشاره به وجود مشکلات در کشور، خاطرنشان کرد: این مشکلات دلیل بر خروج انقلاب از مسیر و ضعف انقلاب اسلامی نیست، مشکلاتی که شاهد آن هستیم به دلیل دنیاپرستی و زیاده خواهی برخی افراد است و انقلاب اسلامی امروزه به درستی در مسیر خود قرار دارد و نباید مشکلات را دلیلی بر انحراف انقلاب بدانیم.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، اخلاص، صداقت و ایمان را عامل شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: زمان امام خمینی همه تلاش دشمن مقابله با ایشان بود، آن زمان علیرغم اینکه امام خمینی در خانه‌ای بسیار معمولی زندگی می‌کردند حرفهای بسیاری راجع به زندگی ایشان می‌زدند، امروزه نیز برخی حرفهایی راجع به رهبر معظم انقلاب می‌زنند در حالی که ایشان پاک‌ترین زندگی را دارند، شخص ضد انقلاب و فراری نظیر مهاجرانی به نبود حتی یک نقطه خاکستری در زندگی امام خامنه‌ای اعتراف کرده است و این به دلیل پاکی بی عیب و نقص زندگی ایشان است.

وی با اشاره به تلاشهای دشمن در عرصه رسانه‌ای برای انتشار شایعات و ناامید کردن افراد انقلابی و ولایی، گفت: اگر شکرگزار نعمت انقلاب اسلامی باشیم این نعمت را خداوند برای ما بیشتر خواهد کرد، اگر شکرگزار انقلاب اسلامی باشیم گام سوم که امام خمینی ترسیم کرده بودند نیز محقق خواهد شد./201/1304/ب1

ارسال نظرات