۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۷۷۴۱۷
امام جمعه تبریز:

مبارزه با قاچاق از محورهای اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه تبریز گفت: یکی از عوامل مهم تحقق اقتصاد مقاومتی جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق است و مناطق آزاد و گمرک بایستی از ورود کالاهای قاچاق خارجی به کشور جلوگیری کنند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مسؤولان و جمعی از کارکنان اداره کل گمرک استان در بیت امام جمعه تبریز با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، اظهار داشت: تمام ادارات و ارگانها حقوق می گیرند که به مردم خدمت کنند.

وی با اشاره به مفاسد دستگاه‌های دولتی رژیم طاغوت، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز داشت: باید در ارگانها و ادارات به ویژه بعد از انقلاب اسلامی، مفاسد از میان برود و صداقت، حاکم بر امور باشد، امیدواریم سال به سال با بیداری مردم و روشنگری مقام معظم رهبری این امر تحقق یابد.

امام جمعه تبریز با ابراز خرسندی از استفاده گمرک از سیستم الکترونیکی، آن را تحولی عظیم برشمرد و افزود: استفاده از این سامانه موجب صرفه جویی در وقت و بهبود امور می شود، از این رو مسأله‌ای که هنوز برای مردم مبهم مانده است مسأله قاچاق کالا است و اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود مگر اینکه مسأله قاچاق کالا حل شود.

وی با بیان اینکه رکود تولید داخلی مشکل اصلی کشور است، ابراز داشت: اجناس و کالاهای تولید داخل در مقایسه با اجناس خارجی در بازارهای داخلی کم است، در همین تبریز که مرکز تولید کفش است در تولید و فروش آن رکود چشمگیری در برابر کفش چینی مواجه است که نتیجه این مسائل بیکاری و رکود اقتصادی کشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری دادن تسهیلات بانکی به تولید کنندگان داخلی را کمک به بهبود بازار داخلی دانست و خاطرنشان کرد: راه‌های مختلفی برای تولید و کمک به اقتصاد مقاومتی مملکت وجود دارد یکی از این راه ها دادن تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان داخلی است.

وی با تأکید بر خودکفایی و اتکاء به نیروی داخلی و  استعدادهای درونی کشور، ابراز داشت: باید در درون کشور تحول و خودکفایی ایجاد شود تا به مرحله پیشرفت برسیم، تا محتاج بیگانگان نشویم در نتیجه اشتغال زایی ایجاد می شود و این از مسائل مهم مملکت است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) نقش مناطق آزاد و گمرک را در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست و افزود: یکی از عوامل مهم تحقق اقتصاد مقاومتی جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق است و مناطق آزاد و گمرک بایستی از ورود کالاهای قاچاق خارجی به کشور جلوگیری کنند./854/202/ب2

ارسال نظرات