۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۴۷۷۴۴۴
از 14 تا 19 اسفند ماه؛

سلسله همایش‌های «گفتمان انقلاب اسلامی» در قم برگزار می‌شود

سلسله همایش‌های آموزشی «گفتمان انقلاب اسلامی» به همت موسسه فرهنگی ولاء منتظر از 14 بهمن تا 19 اسفند در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم برگزار می شود.
سلسله همایش‌های آموزشی «گفتمان انقلاب اسلامی»

حجت الاسلام رضا عزت زمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تشریح سلسله همایش‌های آموزشی «گفتمان انقلاب اسلامی» پرداخت و اظهار داشت:  این برنامه از 14 بهمن تا 19 اسفند در سالن همایش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم برگزار می شود.

مدیر موسسه فرهنگی ولاء منتظر با بیان ضرورت برگزاری این برنامه گفت: ضرورت تشکیل این سلسله همایش آگاهی اقشار جامعه به خصوص طلاب و فضلاء و دانشگاهیان از جریانات تاریخ معاصر، در ارتقای بصیرت به منظور موضع گیری صحیح و اتخاذ تصمیم لازم در مواجهه  با جریانات گوناگون موثر است.

وی در ادامه افزود: این سلسله همایش ارتقای آگاهی و بینش اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مخاطب، شناخت جریان های فرهنگی، سیاسی ایران معاصر، شناسایی و استفاده از ظرفیت های پژوهشی و تحلیل وقایع و جریانات توسط مخاطبین را دنبال می‌کند.

حجت الاسلام عزت زمانی به سخنرانی برخی استادان حوزه و دانشگاه در این همایش‌ اشاره کرد و یادآور شد: در جلسه نخست، حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه، جریان شناسی روشنفکری و موسی حقانی به جریان شناسی فرق و مذاهب می‌پردازد.

وی ادامه داد: جلسه دوم جریان شناسی تاریخ نگاری معاصر توسط یعقوب توکلی و جریان شناسی نظام سلطه با سخنرانی منوچهر محمدی برگزار می‌شود، همچنین در جلسه سوم به موضوع انقلاب اسلامی و تمدن نوی اسلامی پرداخته می‌شود که آیت الله سیدمهدی میرباقری به بیان مسئله می‌پردازد و حسن عباسی نیز مسئله جریان شناسی نفوذ را بسط می‌دهد.

حجت الاسلام عزت زمانی گفت: جلسه چهارم حجت الاسلام قریب رضا، جریان شناسی فکری، سیاسی جهان اسلام و آیت الله کعبی جریان شناسی فکری، سیاسی شیعه را مطرح می‌کنند و در جلسه پنجم پیشینه عملی ولایت فقیه توسط حجت الاسلام مهدی ابوطالبی و هویت ملی و تمدن نوین اسلامی با حضور موسی نجفی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جلسه ششم به موضوع انقلاب اسلامی و رسانه پرداخته می‌شود که سید حسین شرف الدین به بیان مسئله می‌پردازد و آیت الله اراکی فقه و تمدن نوین اسلامی را بسط می‌دهد.

مدیر موسسه ولاء منتظر در پایان خاطر نشان کرد، به کسانی که در این دوره 85 امتیاز از 100 امتیاز را بدست بیاورند، مورد تقدیر واقع می‌شوند و به امتیاز زیر 70 نیز گواهینامه حضور در دوره ارائه نمی‌شود./881/302/ص

ارسال نظرات