۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۷۷۴۵۵
مدیر حوزه علمیه قزوین:

دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب بزرگترین دغدغه امام خمینی بود

حجت الاسلام عباسی علم را تجلی بندگی خداوند دانست و گفت: امام راحل در دورانی که نهضت و انقلاب خود را آغاز کردند در مدت چهل روز درس خارج خود را تعطیل کردند چون دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب بزرگترین دغدغه امام بود.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سی و هشتیمن سال پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه استان در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قزوین برگزار شد، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر با اشاره به عامل مهم و مؤثر در تحقق انقلاب اسلامی، گفت: بحث خدامحوری، خداگرایی و معنویت در تحقق انقلاب اسلامی ایران عامل بسیار مهمی بود.

وی در ادامه افزود: امام راحل در قسمت‌های مختلفی از فرمایشات خود مبنایی را که برای تحقق انقلاب اسلامی به آن استدلال می‌کردند این آیه شریفه بود که خداوند به پیامبرش فرمود ای پیامبر به مردم بگو که شما را تنها به یک چیز سفارش می‌کنم و آن قیام و حرکت برای خداوند است.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به اینکه حرکت فردی و اجتماعی هر دو برای تحقق انقلاب لازم و ضروری است افزود: امام راحل نخست حرکت فردی را آغاز کرد سپس جمع‌های زیادی به امام ملحق شدند کسانی بودند که به ندای امام لبیک گفتند در ابتدای حرکت امام با خدامحوری خود کارها را شروع کردند امام در این حرکت‌ها کتابی را به نام کشف الاسرار تالیف کردند که در این کتاب فسادی را که در دربار پهلوی حاکم بود به خوبی افشاگری شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه علم را تجلی بندگی خداوند دانست و اظهار کرد: امام راحل در دورانی که نهضت و انقلاب خود را آغاز کردند در مدت چهل روز درس خارج خود را تعطیل کردند چون دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب از تشکیل کلاس درس برای امام راحل اهمیتش بسیار بالاتر و برتر بود چرا که سرنگونی حاکمی غاصب و ظالم از اولویت بالاتری برخوردار بود.

وی در ادامه با بیان اینکه امام راحل با سبک و سیاق خود سنت‌های باطل را از میان بردند، خاطرنشان کرد: امام راحل بسیاری از سنت‌های دست و پاگیر حوزه‌های علمیه را که خالی از رضایت خداوند بود از میان برداشتند، اینکه امام هجرت در راه خداوند متعال را پذیرفتند به دلیل غلبه معنویت و روحانیت بر روح امام امت بود؛ امام به عراق، فرانسه هجرت کردند و در آنجا هم به تکلیف و وظیفه شرعی خود عمل کردند.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به اینکه امام هیچگاه در انجام وظیفه و تکلیف خود قصور و کوتاهی نکردند، ابراز کرد: امام راحل صلابت الهی داشتند هنگامی که قصد بازگشت به ایران را داشتند تصمیم خود ایشان بود و کسی در این امر دخالتی نداشت، امام با همه مراجع متفاوت بودند آن بزرگوار در مرتبه بالایی از اخلاص و عرفان نسبت به دیگران بودند و شاگردان آن بزرگوار هم در درجه بسیار بالایی از علم و کمالات بودند.

وی در پایان گفت: این صلابت الهی امام(ره) بود که در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا فرمودند این انقلاب دوم بود که با جهتی الهی و معنوی قابل تفسیر و تحلیل است، در نهضت آزادی امام با اقتدار وارد شدند که موجب شدند در آن زمان آن نهضت به حاشیه برود تمام این امور به دلیل غلبه معنویت و خدامحوری بر روح و روان امام بود./873/202/ب2

ارسال نظرات