۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۷۷۴۷۷
رییس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی:

بازگشت زنان ایرانی به دو الگوی سنتی و مدرن تهدید است

رییس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مشکل امروز سیاستمداران ما آماده سازی دختران برای جنگ سخت است، گفت: تهدید بزرگ این است که زنان ایرانی به دو الگوی سنتی و مدرن دوباره بازگشت نداشته باشند.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، خانم علم الهدی، رییس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در اختتامیه هفتمین دوره شجره طوبی با محوریت مطالعات زن و خانواده ظهر امروز 12 بهمن در مجتمع فرهنگی میلاد گفت: زنان ایرانی در شرایط خوبی نسبت به زنان سایر کشورها توسعه یافته و عقب مانده هستند.

وی با تأکید بر این مطلب که زنان ایرانی حتی از زنان کشورهای توسعه یافته هم در شرایط مطلوب تری قرار دارند، اظهار کرد: این به دلیل التزام انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به مکتب اهل بیت(ع) است.

علم الهدی با بیان اینکه ما سه مدل و الگو درباره زنان در کشورهای مختلف داریم، تصریح کرد: یک مدل الگوی سنتی زنان خانه نشین هستند که به دغدغه های فرهنگی و تجملات زنانه توجه دارند.

رییس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در واقع این زنان توجهی به مسایل اجتماعی ندارند و مشغول تجملات زنانه هستند و از طرفی توجه زنان در کشورهای توسعه یافته به جادوگری، عرفان های انحرافی و شیطان پرستی است که در این گروه زنان باسواد دانشگاهی را هم می توان مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه در مقابل این دو گروه، زنان دیگری هم هستند که به تجمل و دغدغه های خانگی کمتر توجه دارند، تصریح کرد: این گروه از آنان در نبرد قدرت و مقام در مقابله با مردان است.

رییس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این الگوی مدرن است که زنان را فرصت طلب و خواهان قدرت و ثروت قرار داده و در رقابت انسان کش می افتند.

وی با بیان اینکه آنان در جنگ نابرابر با مردان از بین می روند، تصریح کرد: دعوای امروز به خاطر تساوی حقوق زن و مرد بر سر رقابت قدرت و ثروت است.

علم الهدی با بیان اینکه در عین حال سراغ نداریم که در کشورهای توسعه یافته برای برابری معنویت در زنان در مقابل مردان مقابله صورت بگیرد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی به برکت اسلام ناب و امام راحل مدل جدیدی ارایه کرده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: از برکات انقلاب اسلامی این است که زنان به واقعیت زنانگی خودشان پی بردند و در شرایط جنگ وضعیت خانواده دوباره باز تعریف شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأثیر حجاب، حیا و عفاف در معنویت گفت: درشرایط حاضر نظام سلطه جهانی در جنگ نرم به سراغ عفاف و حجاب زنان ایرانی رفته است.

رییس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این جنگ بسیار پیچیده تر از جنگ اول است به طوری که دشمن در داخل خانه با ما می جنگد.

وی با بیان اینکه مشکل امروز سیاستمداران ما آماده سازی دختران برای این جنگ سخت است، تصریح کرد: تهدید بزرگ این است که زنان ایرانی به دو الگوی سنتی و مدرن دوباره بازگشت نداشته باشند./202/934/ب1

ارسال نظرات