۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۴۷۷۵۵۸
همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر؛

بیت تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی در خمین گلباران شد

بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین همزمان با ورود تاریخی رهبر کبیر انقلاب به کشور با حضور مسؤولان استان مرکزی گلباران شد.
بیت تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی در خمین گلباران شد زنگ انقلاب در خمین نواخته شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین همزمان با ورود تاریخی رهبر کبیر انقلاب به کشور روز سه شنبه، با حضور مسؤولان استان مرکزی گلباران شد.

در این آیین محل تولد بنیانگذار جمهوری اسلامی گلباران و عطرافشانی شد و مسؤولان با حضور در این خانه تاریخی با آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

در کنار مسؤولان استانی اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان نیز با گل های دوستی خانه قدیمی، معنوی و تاریخی حضرت امام را گلباران کردند.

این آیین بعد از نواخته شدن زنگ انقلاب در بیت تاریخی امام (ره) برگزار شد و دانش آموزان با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در این آیین حضور یافته و با آرمان های امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

حضور مسؤولان و مدیران اجرایی استان مرکزی و خانواده ایثارگران در گلزار شهدای خمین و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان از دیگر برنامه هایی بود که در این روز در خمین اجرا شد.

همچنین برگزاری شورای اداری استان مرکزی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری بیت تاریخی حضرت امام از دیگر برنامه های آغاز سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی در خمین است.

شایان ذکر است، حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ 20 جمادی الثانی سال 1320 قمری برابر با 30 شهریور 1281 شمسی در بیت تاریخی خود در شهرستان خمین متولد شد و تا سن 19 سالگی در این شهر زندگی کرد و سپس برای کسب علوم دینی به اراک عزیمت کرد.

بیت تاریخی امام(ره) یکی از جاذبه های فرهنگی و تاریخی شهرستان خمین است که به شماره 1746 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

زنگ انقلاب در خمین نواخته شد

همزمان با 12 بهمن و سالروز ورود تاریخی حضرت امام به میهن اسلامی، زنگ انقلاب با حضور استاندار استان مرکزی، اعضای شورای اداری استان مرکزی و اقشار مختلف مردم و دانش آموزان امروز در بیت تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی نواخته شد.

به گزارش رسا، در دهه فرخنده فجر امسال بیش از 200 برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با حضور مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم برگزار می شود./203/842/ب1

ارسال نظرات