۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۴۷۷۵۸۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

سبک زندگی اسلامی سعادت جامعه بشری را تضمین می کند

حجت الاسلام حسینی گفت: یکی از مهم‌ترین معضلاتی که کشور با آن مواجه است؛ ترویج سبک زندگی غربی و رایج شدن برخی آداب نه چندان مطلوب در خانواده های ایرانی است.
حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار با فعالان فضای مجازی در تبریز اظهار داشت: برپایی نمایشگاه سبک زندگی اسلامی و همچنین نمایشگاه فضای مجازی در فرهنگسرای الغدیر تبریز اقدامی ارزشمند در جهت آگاهی بخشی به فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی جامعه است.

وی با بیان این‌که بسیاری از خانواده‌هات بدون شناخت از آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی؛ هیچ نظارتی بر حضور فرزندان در این فضاها ندارند، گفت: باید در مورد آسیب های اجتماعی فیلم، بروشور و مجله مکتوب تهیه و در اختیار خانواده ها قرار گیرد تا قدمی در مسیر جلوگیری از بروز آنها برداشته شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که فضای مجازی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر انقلاب است، افزود: توجه و بازنگری اساسی در خصوص فضاهای مجازی فعال در کشور لازم است؛ بر همین اساس باید مخاطب و محیط سنجی لازم در این نمایشگاه صورت گرفته و در انتقال برخی مفاهیم دقت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که دفاع ناشیانه و بد از مفاهیم اسلامی و مذهبی بدترین ضربه را به باورها و اعتقادات مخاطبان خواهد زد، افزود: بایستی با شناخت ترفندهای فرهنگی دشمنان در قالب جنگ نرم؛ جوانان را نسبت به توطئه‌های شوم دشمنان آگاه کنیم.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص ترویج سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: باید آموزه های اصیل دین و سیره اهل بیت را در قالب فرهنگ اسلامی و روایات معتبر به خانواده ها ارائه دهیم؛ یکی از مهم‌ترین معضلاتی که کشور با آن مواجه است؛ ترویج سبک زندگی غربی و رایج شدن برخی آداب نه چندان مطلوب در خانواده های ایرانی است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که سبک زندگی اسلامی سعادت جامعه بشری را تضمین می کند، گفت: معیارها و شاخصه‌های حاکم بر سبک زندگی غرب در مسائل مادی استوار است؛ این در حالیست که در سبک زندگی اسلامی؛ انسان و تعالی بشر محور تمامی فعالیت ها و برنامه ها قرار می گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که اقدامات گسترده‌ای در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفته است، گفت: برگزاری گفتمان های متعدد در مدارس استان، فعالیت تبلیغی روحانیان و برپایی نمایشگاه های مختلف فرهنگی و هنری در این راستا صورت گرفته است./202/935/ب1

ارسال نظرات