۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۷۷۶۰۳
استاد دانشگاه تهران:

الگوی مناسب نقش مهمی در سامان دهی شخصیت افراد دارد

استاد دانشگاه تهران گفت: امروز در بسیاری از نقاط دنیا با الگوسازی شخصیت افراد را تغییر می‌دهند و برای هر قشری از اقشار جامعه یک الگو معرفی می‌کنند.
کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طوبی کرمانی استاد دانشگاه تهران امروز در نشست تخصصی معرفی الگوی سوم زنان که به همت سازمان بسیج جامعه زنان در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، گفت: انقلاب کردن آسان اما حفظ و نگهداری آن راحت نیست.

وی افزود: امام راحل با بیان اینکه انقلاب اسلامی شرقی و غربی نیست الگوی سومی از انقلاب را به کشورهای دنیا معرفی کردند.

استاد دانشگاه تهران عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری ولی‌فقیه از نظر ساختار با همه انقلاب‌های دنیا متفاوت بود چراکه فرهنگ و محتوای آن مبنایی قرآنی داشت.

کرمانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در ایران حکومتی را برپا کرد که مستکبران جهانی را به چالش کشید، اگر امروز بسیاری از کشورهای از تجربه انقلاب ایران استفاده نکنند دچار ضرر می‌شود.

وی با بیان اینکه باید درباره الگوی زن مسلمان تدبیر و اندیشه محکمی ارائه کنیم، ابراز کرد: در این زمینه رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما در حوزه زن و خانواده از دنیای غرب طلبکار هستیم، چراکه الگوی زن شرقی و غربی نمی‌تواند برای زن مسلمان حقیقت فطرت و سرشت او را به تصویر بکشد.

استاد دانشگاه تهران افزود: اگر با وجود طلبکاری ما از غرب در حوزه زنان هنوز منفعل عمل می‌کنیم باید علل آن را بررسی کرده و راهبرد خروج از آن را با الگوسازی ماندگار پیدا کنیم.

کرمانی ادامه داد: امروز در بسیاری از نقاط دنیا با الگوسازی شخصیت افراد را تغییر می‌دهند و برای هر قشری از اقشار جامعه یک الگو معرفی می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید به سبک پیامبر(ص) و با حرکت منطقی دنبال الگوسازی برای زنان باشیم و از این مسیر دور نشویم./202/807/ب1

ارسال نظرات