۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۷۷۶۲۱
استاندار آذربایجان غربی خبر داد؛

اعلام آمادگی دولت برای ساخت خانه عالم در روستاهای آذربایجان غربی

سعادت از آمادگی دولت برای ساخت خانه های عالم روستایی خبر داد و گفت: در نشست فصلی روحانیان مستقر شهرستان ارومیه مقرر شد که هر روحانی برای استقرار در روستایی اعلام آمادگی کند، خانه عالمی در آن روستا احداث شود.
نشست خبری استاندار آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی عصر امروز در نشست خبری با تبریک 38 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به فراز و نشیب های 38 سال انقلاب اشاره کرد و گفت:خوشبختانه در سال 95 با برگزاری سفر رییس جمهور و وزرای دولت تدبیر و امید و انتخابات مجلس اقدامات خوبی در بخش های مختلف در مسیر توسعه انجام گرفت.

سعادت به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اشاره و ابراز امیدواری کرد: این رویداد مهم در استان به خوبی به سرانجام برسد.

وی بر لزوم توجه به اشتراکات مذهبی و قومی برای جلوگیری از چند قطبی شدن استان تأکید و تصریح کرد: برای وحدت و همدلی بیشتر در جهت پیشبرد اهداف توسعه ای استان، توجه به نکات مشترک ضروری است.

سعادت گفت: شیعه و سنی نداریم همه برای تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی جانفشانی کرده اند، برادران کرد برای پاسداری از انقلاب اسلامی زحمت کشیده اند و به انقلاب وفادارند.

وی در ادامه به پروژه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در حوزه راه سازی اتوبان ارومیه به تبریز از محل پروژه های اقتصاد مقاومتی تأمین اعتبار شده است و به بهره برداری کامل می رسد.

استاندار آذربایجان غربی به انتخاب تکاب به عنوان شهر پایلوت در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بتوانیم برای رشد شاخص های این شهر کاری بکنیم.

وی در ادامه از آمادگی دولت برای ساخت خانه های عالم روستایی خبر داد و گفت: در نشست فصلی روحانیان مستقر شهرستان ارومیه مقرر شد که هر روحانی برای استقرار در روستایی اعلام آمادگی کند، خانه عالمی در آن روستا احداث شود.

سعادت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر علت نپرداختن به موضوعات قرآنی در جلسات شورای اداری، ابراز کرد: ما ضد قرآن نیستیم، شورای اداری برای طرح نیازمندی های مردمی است، در شورای فرهنگ عمومی به مباحث دینی و فرهنگی پرداخته می شود.

تشریح آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، نوید بهره برداری از راه آهن مراغه ارومیه تا اردیبهشت 96، افتتاح به طور میانگین سالانه 1000 میلیارد تومان پروژه، شفاف سازی موضوع کولبری در مناطق مرزی استان و درگذشت تعدادی از هموطنان در اثر ریزش بهمن، تبیین دلایل اختلافات استاندار با نماینده مردم پیرانشهر و سردشت و تأکید بر ضرورت تسهیل صدور مجوز برای فعالیت های صنعتی و معدنی استان از سوی ادارات کل منابع طبیعی، حفاظت از محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت استان از مباحث مهم مطرح شده از سوی استاندار آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران استان بود./202/936/ب1

ارسال نظرات