۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۷۷۶۲۵
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

ریزش ها و دشمنی ها مانع از حفظ و رشد انقلاب اسلامی نشد

امام جمعه ارومیه گفت: در طول 38 سالی که گذشت و رهبر انقلاب هم بر آن تاکید فرمودند؛ رویشها و ریزش های زیادی اتفاق افتاد و جمعی که برای همراهی با این انقلاب لیاقت نداشته و دچار ریزش شدند و در مقابل جمع دیگری حول انقلاب جمع شده و آن را حفظ کردند.
دیدار جمعی از مسؤولان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به مناسبت آغاز دهه فجر دیدار جمعی از مسؤولان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به مناسبت آغاز دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امشب در دیدار جمعی از مسؤولان استان، فرا رسیدن ایام الله دهه فجر را تبریک گفت و اظهار داشت: توجه و تدبر در عملکرد امام راحل اخذ تدابیر ایشان از قرآن کریم را هر روز بیش از پیش نمایان می کند که چگونه با فهم آیات الهی آن را در جامعه پیاده فرمودند.

وی با اشاره به صدور فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفین و برگرفته از آیات قرآن کریم دانستن چنین حکمی، گفت: امام راحل(ره) نه تنها کشور ما را با چنین برنامه ای بیمه فرمودند بلکه الگویی به جهان اسلام برای مقابله با کفر و ظلم ارائه فرمودند که تشکیل حشدالشعبی در عراق و نیروهای مردمی سوریه مصداقی از آن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تشکیل کمیته امداد را از دیگر فرامین امام خمینی(ره) خواند که قابل الگو برداری در جهان است و ادامه داد: الفاظی که امام استفاده فرموده اند برای معرفی دهه فجر به عنوان ایام الله به طور کامل از متون دینی و قرآن کریم استفاده شده است که خدای متعال به حضرت موسی(ع) فرمان یادآوری و زنده نگه داشتن ایام الله را داده است.

وی نجات قوم یهود از شر ستم آل فرعون را از ایام اللهی خواند که سفارش به زنده نگه داشتن این ایام شده است و اظهار داشت: کلام امام کبیر انقلاب(ره) در مورد انفجار نور بودن انقلاب اسلامی نیز از قرآن کریم گرفته شده است که هدایت و ایمان به وجود خداوندی را به عنوان نور معرفی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهان و اذعان دوست و دشمن بر بی نظیری ایشان در این عصر و زمان، خاطرنشان کرد: این تنها ظن و گمان ما یا سخنی از روی تعصب نیست، چرا که دشمنان هم در کلام خود عاجز از معرفی همتا و مانند برای این بزرگ مرد هستند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه خون شهدا و تلاش خالصانه آنان سبب حفظ این جامعه و بهره وری کشور از امدادهای غیبی شده است، گفت: انسان در برهه های مختلف چنین امدادهایی را احساس می کند که دستی از غیب این کشور را با 38 سال انواع دشمنی ها راست قامت حفظ کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره بر کلام الهی در مورد جایگزین ساختن قومی مومن به جای قومی که مرتد شده اند، افزود: خدای متعال از آوردن قومی که در برابر مومنان متواضع و در برابر کافران سخت می ایستند، عاجز نیست و هنر این است که ما امروز عامل حفظ این انقلاب باشیم و گرنه خدای متعال بر محافظت از دین خود توانا است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در طول 38 سالی که گذشت و رهبر انقلاب هم بر آن تاکید فرمودند؛ رویشها و ریزشهای زیادی اتفاق افتاد و جمعی که برای همراهی با این انقلاب لیاقت نداشته و دچار ریزش شدند و در مقابل جمع دیگری حول انقلاب جمع شده و آن را حفظ کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ثابت قدم بودن در طریق حق را توفیقی از جانب حق دانست و ضمن تاکید بر تلاش برای حفظ آن، ادامه داد: روزگار در حال سپری شدن است و هنر این است که انسان خوب بفهمد و خوب زندگی کند وگرنه روزگار کار خود را می کند.

وی به در گذشت بزرگان در طول تاریخ اشاره و رمز موفقیت حقیقی بشر را در اطاعت و بندگی خداوند متعال دانست و افزود: انبیا و اولیای الهی(ع) در این دنیا زیسته و جهان را ترک فرمودند و برنده و موفق در این دنیا کسی است که با خدا زیستن را در طول حیات خود حفظ کرده و خدایی جهان را ترک کند.

محسن شکرنیا، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر، اظهار داشت: تبعیت از رهبری و برائت از ضد دین و ضد انقلاب دو وظیفه ای است که همواره باید بر آن عمل کرد./202/936/ب1

ارسال نظرات