۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۷۷۶۵۱
امام جمعه موقت قزوین:

انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی است

حجت الاسلام قابل با اشاره به اهمیت این نکته که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی است، گفت: ملت ایران برای از بین بردن نظام شاهنشاهی با اراده و ایمان از جا برخاستند و رژیم ظالم و ستمگر را سرنگون کردند.
حجت الاسلام علی قابل

حجت الاسلام علی قابل، امام جمعه موقت استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین،‌ با تبریک به مناسبت یوم الله دهه فجر و پیروزی جمهوری اسلامی ایران، گفت: اصولاً بدون حضور و همراهی آحاد جامعه اتفاق مهمی در آن جامعه رخ نخواهد داد و مردم عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی هستند و عوامل دیگری در جریان انقلاب تأثیر داشته که پایه اصلی آن برگرفته از آحاد جامعه است و عوامل مؤثر آنها اعتقاد، باور، انگیزه مادی و معنوی را دربرخواهند گرفت.

حجت الاسلام قابل با اشاره به اهمیت اینکه رهبران جامعه نقش مؤثری در این جریانات دارند و این مسائل را نمی‌توان نادیده گرفت، ابراز کرد: اگر هر کجا سرزمینی از دست رفته است عدم احساس مسؤولیت مردم بوده و هر کجا عزتی به‌ دست آمده، انقلابی حفظ شده وابسته به حضور مردم جامعه است و انقلاب ما از این قائده استثنا نشده است.

وی افزود: نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی که تا امروز انقلاب ما حفظ شده حضور پرشور مردم در تمام برنامه‌ها است که نشان دهنده‌ وحدت و انسجام ملت غیور  ایران در صحنه‌های مختلف است.

استاد اخلاق در ادامه اظهار کرد: همین امر سبب شده که دشمنان با توجه به حضور پرشور عظیم مردم انقلابی احساس خطر کنند و در رابطه با این موضوع نمی‌توانند عقاید و باورهای مردم را از بین ببرند.

انقلاب اسلامی ما انقلابی فرهنگی است

وی با اشاره به اهمیت این نکته که انقلاب اسلامی ما انقلابی فرهنگی است، بیان کرد: ملت ایران برای از بین بردن نظام شاهنشاهی با اراده و ایمان از جا برخاستند و رژیم ظالم و ستمگر را سرنگون کردند.

این استاد حوزه ابراز داشت: امام خمینی(ره) با حمایت از ارزشها و باورهای مردم جامعه به آنها روحیه دادند و همین امر سبب شد مردم دست در دست هم دهند و بر علیه رژیم ستمگر شاهشناهی به پا خیزند و سبب پیروزی انقلاب اسلامی شوند.

وی ادامه داد‌: مستکبران وقتی حضور حماسی و پرشور مردم همیشه حاضر در صحنه را می‌بینند به خود اجازه دخول به مرزهای ما را نمی‌توانند بدهند.

حجت الاسلام قابل اشاره کرد: وقتی وحدت در میان مردم جامعه برقرار باشد، ملت ایران با حضور خود این حماسه را برای مستضعین و محروم ین قابل اجرا می‌کنند و نشان می‌دهند که ما می‌توانیم با باورها و توانایی خود به پا خیزیم.

وی اضافه کرد: انقلاب ما برای بسیاری از ملت‌ها الگو شده و می‌بینند که این انقلاب نَشأت گرفته از مکتب عاشورا است و از همه مهم‌تر حضور پرشور مردم  همیشه حاضر در صحنه‌ها برای حفظ این انقلاب بوده و هست.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اهمیت والای طلاب و روحانیان در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: روحانیت نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته و جلودار و بیدار کننده آحاد مردم جامعه بوده و با باورها و ارزش‌های دینی خود در طول رژیم ستم‌گر و ظالم شاهنشاهی و قاجار این باورها و ارزش‌ها تضعیف شده بود.

وی بیان کرد: وقتی امام خمینی(ره) به ایران آمدند یک شعار معروف داشتند که فریاد زدند علمای تهران، علمای قم علمای نجف به داد اسلام برسید، روحانیت متوجه شدند که باید رسالت خودشان را عمیقاً القا کنند و در طول سالهایی که امام خمینی(ره) در تبعید بودند با مردم صحبت می‌کردند و باورها و ارزش‌های مردم را بیدار می‌کردند.

امام خمینی(ره) برای همه‌ آحاد جامعه الگویی نمونه است

استاد حوزه علمیه استان با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز داشت: در جریانها و دفع فتنه‌ها حضور روحانیت مؤثر بوده و حتی اهمیت طلاب از بعضی اقشار بیشتر بوده و در سایر موارد از جمله سازندگی که سبب آبادی و القای روشن فکری مردم هستند.

امام جمعه موقت استان قزوین تصریح کرد: امام خمینی(ره) یک واقعیت است، یک مجموعه‌ای از ارزش‌ها و باورها و پرتو افشانی‌ها در سایه کلمه‌ امام خمینی(ره) نهفته است، امام خمینی(ره) برای همه‌ آحاد جامعه، الگویی نمونه است.

وی در پایان با اشاره به تکلیف مسؤولان نسبت به آحاد مردم جامعه، گفت: مسؤولان باید عواملی که انتخاب می‌کنند از خود مردم باشند، بلکه مردم از ارزش‌ها دست نکشیده‌اند بلکه از مسؤولان و رفتار‌هایی که می‌کنند گلایه دارند./853/303/ب2

ارسال نظرات