۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۴۷۷۶۵۲
امام جمعه آمل:

اتحاد و همدلی در تبعیت از ولایت فقیه موجب ناکامی دشمنان می شود

حجت الاسلام مرتضوی اتحاد و همدلی را در زیر چتر ولایت فقیه موجب ناکامی توطئه های دشمنان علیه ملت ایران عنوان کرد و گفت: بصیرت و دشمن شناسی با تبعیت کامل از ولی فقیه به دست می آید و پیروزی ما در مقابل جبهه شیطانی آمریکا و استکبار حتمی می سازد.
سید جلیل مرتضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل شب گذشته در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد محدثین بابل با اشاره به نقش امام راحل و تاسی ایشان از روش پیامبر گرامی اسلام(ص) در مبارزه علیه مظاهر ظلم و استکبار، گفت: امام راحل به تمام معنا مردم را دوست داشت و قیام ایشان برای رهایی مردم از یوق نظام شیطانی بود.

وی با اشاره به تأکید امام راحل برای مردمی بودن نظام اسلامی، اظهار داشت: امام راحل همواره بر نقش و جایگاه مردم در حکومت اسلامی تاکید می کرد و همین نگاه هم امروز از لسان مقام معظم رهبری جاری می شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام راحل مردم را سرمایه ها و صاحب اصلی این انقلاب می دانست، خاطرنشان کرد: محبت و پیوند عمیق میان امام راحل و مردم به جز عشق و علاقه میان مردم و یک مرجع دینی، رفتار توام با محبت امام راحل و خادم مردم نامیدن خود موجب ایجاد یک علقه و عاطفه ای فراتر از نظام های سیاسی معمول دنیای معاصر شد.

وی ادامه داد: اگر امروز نظام و انقلاب سی و هشتمین بهار خود را جشن می گیرد به واسطه این است که مردم نظام را از جنس و باور خود می دانند و دشمنان هم از این موضوع نگران هستند.

حجت الاسلام مرتضوی عامل نگه داشتن مردم در صحنه را بصیرت بیان کرد و گفت: بصیرت حقیقی مردم را به سمت انقلابی بودن و انقلابی ماندن هدایت می کند تا همواره حافظ و پشتیبان این نظام اسلامی باشند.

وی دشمن شناسی را یکی از عوامل بصیرت آفرین بیان کرد و افزود: مقام معظم رهبری با بینش الهی خود حقیقت و ماهیت دشمن را بر اساس خوی شیطانی آن می شناسد و تاکید ایشان بر دشمن بودن آمریکا به رغم لبخندهای فریبکارانه مقام های آمریکایی بر این اساس است.

امام جمعه آمل با اظهار تأسف از برخی اظهار نظرها حتی در بین برخی از مسؤولان کشور درباره انکار وجود دشمن برای نظام اسلامی، تأکید کرد: متأسفانه برخی ها در کشور به رغم دشمنی های گسترده آمریکا هنوز این حقیقت را باور نکردند که آمریکا دشمن شماره یک ملت ایران است.

وی ادامه داد: در پشت لبخندهای فریبکارانه سران کاخ سفید و پیام های مقام های آمریکایی برای ملت ایران، دشمنی خصمانه آنها نهفته است تا نظام اسلامی مبنای محاسباتی خود را در قبال آمریکا تغییر دهد.

حجت الاسلام مرتضوی با استناد به مناظره های انتخاباتی دو کاندیدای اصلی ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: ترامپ که دولت قبل این کشور را به تأسیس داعش و حمایت از گروههای تروریستی حمایت می کرد، بعد از روی کار آمدن در آمریکا کشورهای مسلمان لطمه دیده از جریان تروریست تکفیری را از ورود به خاک این کشور ممنوع کرد.

وی علت این امر را وجود لابی های قدرتمند سیاست ساز در آمریکا عنوان کرد و افزود: ساختارهای سیاسی نظام آمریکا هدایت گر دولت های این کشور است و تصمیماتی این چنین علیه انقلاب اسلامی و ملتهای آزادی خواه مسلمان به واسطه آن سیاستهای کلان شیطانی در این کشور است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: وقتی کسی حقیقت، ماهیت و مناسبات دشمن را بشناسد با لبخند آن فریب نمی خورد و با تهدید آنها میدان را خالی نمی کند.

حجت الاسلام مرتضوی اتحاد و همدلی را در زیر چتر ولایت موجب ناکامی توطئه های دشمنان علیه ملت ایران بیان کرد و اظهار داشت: آمریکا با اتحاد و همدلی ملت ایران در تبعیت از ولایت فقیه در کنار ایستادگی همه آحاد بر روی آرمانهای به حق نظام اسلامی، هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی ادامه داد: اگر وحدت، همدلی و بصیرت را چاشنی کار خود کنیم و دشمن را خوب بشناسیم، پیروزی ما در مقابل جبهه شیطانی آمریکا و استکبار حتمی است.

امام جمعه آمل با انقاد از کسانی که از واژه برد برد در مقابل دشمن استفاده می کردند، گفت: دشمن امروز نه تنها جسورانه تعهدات خود را در مقابل ما به اجرا در نمی آورد بلکه در مقابل اجرای تعهدات دولت ایران گستاخانه تر خواستار فشار بیشتر بر نظام اسلامی است.

وی تأکید کرد: قرار گرفتن زیر چتر آمریکا افتخار نیست بلکه عین ذلت و تسلیم در برابر دشمن است.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: ملت ایران هزینه های زیادی را در مسیر انقلاب داده است تا عزتمندانه زندگی کند و دشمن به دنبال خدشه وارد کردن این چهره ضد استکباری ملت ما در اذهان ملتهای جهان است.

وی با اشاره به این مطلب که همواره دست های غیبی الهی در بزنگاههای حساس انقلاب یاری گر این نظام اسلامی بود، خاطرنشان کرد: ملت ایران ابراهیم وار در درون منطقه ای از آتش جنگ قرار گرفته است و به عنایت الهی در این شعله های خانمان سوز در امینت کامل به سر می برد.

استاد حوزه علمیه با توصیه به مسؤولان کشور برای کار خالصانه و صادقانه به مردم، گفت: ما مدیون و وامدار شهدا و خانواده های ایثارگران هستیم و مسؤولان هم باید با این سرمایه های ارزشمند و بر اساس ایمان الهی، ترسی از دشمنان به خود راه ندهند تا خداوند بذر محبت آنان را در دل مردم قرار دهد./1313/202/ب2

ارسال نظرات