۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۴۷۷۶۷۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ایمان قلبی ملت ایران همه قدرت های بزرگ جهانی را کنار زد

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ایمان قلبی ملت بزرگ ایران همه قدرت های بزرگ جهانی را کنار زد و به یک انقلاب عظیم و جهانی ختم شد، گفت: این انقلاب امروز به یک کشور مقتدر و تأثیرگذار در عرصه بین المللی تبدیل شده است.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر در حوزه علمیه مسجد جامع نکا برگزار شد با تبریک فرا رسیدن این ایام، گفت: این روزها یادآور وحدت و همبستگی یک ملت هوشیار حول محور ولایت و رهبری است.

وی وحدت محور ولایت، وجود رهبری هوشمند و با صلابت و همچنین ایمان و اعتقادات قلبی ملت ایران را مهم ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: مردم کشورمان از آغاز مبارزات نهضت تا به امروز همواره گوش به فرمان ولایت و رهبری بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ایمان قلبی ملت بزرگ ایران همه قدرت های بزرگ جهانی را کنار زد و به یک انقلاب عظیم و جهانی ختم شد، خاطرنشان کرد: این انقلاب امروز به یک کشورمقتدر و تأثیرگذار در عرصه بین المللی تبدیل شده است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که ایران تا قبل از پیروزی انقلاب در یک وضعیت نامناسب مطلوب به سر می برد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بسیاری از خرابی، مشکلات، فقر و بدبختی را از بین برد و امروز مردم کشورمان در یک شرایط مناسب در حال زندگی هستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که به دلیل وابستگی کامل حکومت به آمریکا و دیگر کشورهای غربی، این کشور اجازه نداشت حتی کوچکترین مایحتاج و نیاز داخلی را با بهره گیری از توانمندی و ظرفیت داخلی تولید کند، خاطرنشان کرد: غربی ها کشور را در همه حوزه ها وابسته خود کرده بودند و همین وابستگی عامل ذلت و خواری یک ملت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وابستگی به غرب بدبختی و ذلت می آورد، تصریح کرد: اما امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و روح خودباوری که امام راحل در ملت بزرگ ایران به وجود آوردند و امروز نیز مقام معظم رهبری همواره آن را تقویت می کنند، ایران اسلامی به یک کشور اثرگذار در عرصه جهانی مورد توجه است.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که مردم در هر انقلابی یکی از ارکان اصلی آن محسوب می شوند، افزود: اگر حضور در صحنه مردم نبود، انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت و به همین دلیل است که امام راحل حضور یکپارچه مردم را در صحنه از عوامل موفقیت انقلاب می دانند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که تداوم انقلاب اسلامی نیز با حضور همیشه در صحنه مردم خواهد بود، افزود: این حضور در صحنه انقلاب با جانفشانی، وحدت کلمه، حفظ ارزش های اسلامی، استقامت و حضور گسترده در انتخابات و راهپیمایی ها وفاداری خود در پاسداشت ارزش ها ودستاوردهای انقلاب را نشان داده اند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در بهمن ماه سال 57 تحول عظیم و شگرفی در ایران رخ داد که امام خمینی(ره) از آن به عنوان معجزه الهی یاد کردند، بیان داشت: این انقلاب عظیم چالش جدی را برای مستکبران جهان ایجاد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) اتحاد و یکپارچکی مردم را از مهم ترین عوامل موفقیت در انقلاب می دانستند، خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی معتقد بودند بسیج توده ها، یکپارچگی وهمبستگی اقشار مختلف و حضور آنان درجریان انقلاب ومبارزه عاملی عمده در پیروزی و تعیین مقدرات کشور به دست خود مردم به حساب می آید.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این ملت با توکل بر خداوند متعال به جنگ با طاغوت رفتند و پیروز شدند، خاطرنشان کرد: اگرهر ملتی با توکل برخدا وتکیه برقدرت لایزال الهی بخواهد برعلیه طاغوت قیام کند ودر این راه با عزمی پولادین قدم بردارد عنایت خدا شامل حال او خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران ملت بزرگ ایران را مردمی دیندار و مؤمن معرفی کرد و با بیان این که نهضت انقلاب اسلامی بر گرفته و به تأسی از نهضت حسینی بود، تصریح کرد: این قیام ملی که بر پایه احساسات قوی مذهبی و انقلابی استوار بود، موجب پیروزی یک انقلاب جهانی و خوشحالی بسیاری از ملت های جهان شد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ثروت ها و منابع ملت ایران از سوی آمریکا و دیگر کشورهای غربی چپاول می شد و مردم کشورمان در فقر و بدبختی زندگی می کردند، بیان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی دستان طمع آلود استکبار و استعمار از منابع ملی کشورمان قطع شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که به دلیل غارت و چپاول منابع و سرمایه های ملی کشورمان از سوی بیگانگان، مردم مناطق مختلف در شرایط نامناسبی زندگی می کردند، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی کشورهای غربی جرأت نمی کنند کوچکترین تحرکی علیه انقلاب و سرمایه های ملی کشورمان انجام دهند، چون می دانند با پاسخ قاطع ملت ایران مواجه خواهند شد.

امام جمعه نکا با بیان این که در دوران رژیم طاغوت آمریکا و انگلیس به صورت آشکار در ارکان حکومت نفوذ داشتند، بیان داشت: سردمداران حکومت طاغوت بدون هماهنگی با سران استکبار و استعمار هیچ طرح و برنامه ای را اجرایی نمی کردند و کاملاً زیر سلطه آنها بودند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که کشور در سیاستگذاری کاملاً وابسته بود و برای هر اقدام بین المللی باید با آمریکا و انگلیس هماهنگ می شدند، تصریح کرد: هیچ ننگی بالاتر از این نیست که یک کشور برای کوچکترین مسائل مربوط به کشور نیز وابسته به غرب باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حرکت انقلابى ملت ایران بر پایه ارزش ها و آرمان هاى مکتب تشیع بود، بیان داشت: با توجه به همه تلاش های رژیم و کمک های خارجی، اما اتحاد و همدلی ملت موجود سرنگونی رژیم پلهوی شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنی ها و توطئه های بدخواهان انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب نیز به پایان نرسید و با حجم بیشتری دنبال شد، خاطرنشان کرد: اما مردم کشورمان در همه بحران های پس از انقلاب، با ایمان و تقوای الهی از انقلاب و نظام اسلامی حراست و پشتیبانی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بصیرت را یکی از الزامات مهم جامعه امروز دانست و با بیان این که بصیرت مسیر حرکت صحیح را به ما نشان خواهد داد، بیان داشت: بدون بصیرت ممکن در مسیر گمراهی و انحرافی قرار گیریم./1317/202/ب2

ارسال نظرات