۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۴۷۷۶۹۷
حجت الاسلام غفاری فر:

انقلاب اسلامی ابهت اسلام را نشان داد/جهان اسلام به سمت یکپارچگی پیش می‌رود

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: انقلاب اسلامی باعث شد تا رژیمی که وابستگی کاملی به استکبار داشت را ساقط کرده و دست استکبار را از منطقه کوتاه کند و ابهت اسلام را نشان دهد.
حجت‌الاسلام غفاری فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن غفاری فر در نشست بصیرتی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) پردیسان قم که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با اشاره به روند دستاوردهای انقلاب اسلامی،گفت: این انقلاب که خون شهیدان بسیاری برای پیروزی آن ریخته شده است، توانست هیمنه پوشالی غرب را از بین برده و کشوری را که تماماً در خدمت استکبار بود را به پایگاه امید جبهه مستضعفین جهان تبدیل کند.

وی افزود: قدرت ایران اسلامی تا اندازه ای است که نه تنها آمریکا که تمام دنیای استکبار، توان خود را بر این گذاشته اند تا پیشرفت اسلام و انقلاب را متوقف سازند و متأسفانه برخی از مسؤولین نیز با بی عرضگی از موضع ضعف در برابر دشمن عمل می کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تأکید کرد: طی دو قرن اخیر تمام تلاش استکبار این بوده است تا کشورهای اسلامی را تکه تکه کند و بعد از شکل گیری رژیم نامشروع صهیونیستی به فکر تجزیه عثمانی افتادند و آن را به 10 کشور عربی تقسیم کردند.

وی با بیان توطئه های دشمن علیه نظام اسلامی، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و صدور فرهنگ ایثار و مقاومت در دفاع مقدس به کل جهان، هسته های مقاومت شکل گرفتند و جهان اسلام به سمت یکپارچگی پیش می رود که این از برکات انقلاب اسلامی است.

وی افزود: متأسفانه می بینیم که وزیر خارجه فرانسه با کمال وقاحت، نگرانی خود را از بحث موشکی ما اعلام می کند؛ اما مسؤولان باید پاسخ مناسبی به این یاوه گویی ها بدهند و در حالی که در زمان پیروزی انقلاب، افتخار فرانسه این بود که امام را به ایران آوردند و به کشور خود برگشتند، امروز برخی افتخارشان این است که زیر هواپیماهای فرانسوی عکس بگیرند و ضعف خود در برابر آن ها را نشان دهد.

حجت الاسلام غفاری فر افزایش قدرت ایران در زمینه های علمی و تکنولوژی را از دیگر دستاوردهای نظام برشمرد و خاطرنشان کرد: 15 سال است که ما موضوعات پیرامون نظام خود را عوض کرده ایم و در حالی که قبل از آن باید به سؤالات حقوق بشر و مسائل این چنینی پاسخ می دادیم، اما اکنون از موضع قدرت برخورد می کنیم و همین که دشمن به دلیل قدرت هسته ای دشمن پای میز مذاکره آمده است، نشان دهنده قدرت بالای نظام است.

 عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ابراز کرد: در کشور ما صدها نفر آدم به دلیل بی عرضگی محض وزیر راه کشته می شوند اما رئیس جمهور حرفی از تشکیل کمیته حقیقت یاب نزد اما در بحث پلاسکو همان روز اول به دنبال مقصر می گشت در حالی که رهبر انقلاب در پیام خود، نجات جان انسان ها را اولویت اول این حادثه اعلام کردند.

وی حرکت جهان اسلام به سمت یکپارچگی را از دستاوردهای انقلاب دانست و عنوان کرد: برنامه دشمن برای ایجاد ژاندارم منطقه و سپس تسخیر جهان اسلام، با پیروزی انقلاب متوقف شد و این حرکت به شکل معکوس و در جهت اتحاد جهان اسلام پیش می رود و در حالی که دشمن با راه اندازی داعش سعی داشت تا منطقه را دچار از هم پاشیدگی کند، اما ورود ایران به این موضوع حساس منطقه ای باعث شد تا عراق و سوریه دچار تجزیه نشوند.

حجت الاسلام غفاری فر افزود: متأسفانه مذاکرات هسته ای آسیب شدیدی به وجهه انقلابی نظام اسلامی وارد ساخت و پخش تصاویر دست دادن مسؤولان کشورمان با مسؤولان آمریکایی، سازش‌کاری را تبلیغ می کرد؛ اما رهبر انقلاب توانستند با فرصت شناسی دقیق، این موضوع را مدیریت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز رهبری یک تنه در برابر جریان ترسو، واداده و به زمین چسبیده ایستاده است و اگر می بینیم که سپاه قدس، ارتش قوی، موشک های دوربرد و پیشرفت های علمی و فناوری داریم، به برکت انقلاب و رهبری و آرمان های امام راحل است./872/202/ص

 

ارسال نظرات