۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۴۷۷۷۰۴
به مناسبت مشهد 2017؛

کنگره بزرگداشت شهدای جهان اسلام در مشهد برگزار می شود

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مطرح شده است، گفت: کنگره بزرگداشت شهدا 22 اسفندماه در مشهد برگزار می شود.
مشهد 2017

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، سردار محسن انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا نام گذاری شده است که این روز در سال 83 و در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.

وی گفت: این روز تنها تقویمی بود و تعداد کمی از افراد می دانستند روز شهدا وجود دارد از این رو در سال 92 برنامه ریزی شد تا روز شهدا برای پاسداشت 220 هزار شهید کشور به عنوان سمبل و نماد تکریم شهیدان باشد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: در سال نخست این تصویب یکی از مراکز معتبر نظرسنجی انجام داد که طی این نظرسنجی تنها یک درصد از مردم با این روز آشنا یودند و با توجه به برنامه های خوبی که صورت گرفت این شناخت تا پایان سال گذشته به 50 درصد رسیده است.

سرداری انصاری با بیان اینکه مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مطرح شده است، تصریح کرد: کنگره بزرگداشت شهدای جهان اسلام در 22 اسفندماه سال جاری در مشهد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این کنگره در 3 سال گذشته به صورت داخلی برگزار شده است اما امسال این کنگره بین المللی خواهد بود، ادامه داد: تعدادی از خانواده های شهدای مقاومت و شهدای جهان اسلام در این کنگره حضور دارند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه مشهد در سال 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام است همایش بزرگداشت زنان جهان اسلام با عنوان شکوه ایثار در اسفندماه سال جاری مشهد برگزار می شود.

سردار انصاری با اشاره به عملیاتی شدن 80 درصدی قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، اظهار کرد: طرح سپاس از 22 بهمن تا 22 اسفندماه در دستور کار قرار دارد که حدود 400 هزار دیدار با خانواده های شهدا در کشور صورت می گیرد./203/880/ب1

ارسال نظرات