۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۷۷۷۴۰
استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان:

امام خمینی در تمامی جهات الگو هستند

حجت الاسلام شیخ بهایی گفت: کسانی که می خواهند بصیرت پیدا کنند و انگیزه خود را افزایش دهند آثار امام خمینی را مطالعه کنند زیرا ایشان در تمامی جهات الگو هستند.
حجت الاسلام احمد شیخ بهایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام احمد شیخ بهایی استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه سطح عالی امام مهدی، گفت: امام خمینی که قهرمان این روز ها است در موقع انجام وظیفه تمام وقت و نیروی خود را می گذاشت؛ امام، زمان درس خواندن محو درس خواندن می شد و همچنین زمان تدریس هم محو تدریس بود.

وی در ادامه افزود: بعضی طلاب وقتی انقلابی می شوند درس را کنار می گذارند و می گویند باید به درد جامعه برسیم در حالی که امام اینچنین نبود؛ امام خمینی پای روضه امام حسین که می نشستند مدام گریه می کردند به طوری که دستمال کفاف اشک های ایشان را نمی داد و از حوله استفاده می کردند؛ ایشان هنگام گریه از یک دستمال جداگانه برای بینی استفاده می کردند که نشان از دقت امام در جزئیات دارد.

این استاد حوزه علمیه افزود: همه حرف های امام مبنای فقهی و اصولی داشت چون سال ها برای فراگیری فقه و اصول تلاش های باورنکردنی انجام دادند در حالی که بزرگ ترین امکانات علمی کتاب هایی بودند بدون عنوان و سرفصل نوشته شده بودند که ما نمی توانیم از آن کتاب ها مطلب پیدا کنیم اما امام با دقت و تلاش بالای خود غرق در این علوم شده بود.

وی اظهار داشت: مرحوم امام خمینی به حق الناس اهمیت می دادند برای مثال خانه ایشان در جماران که مال خودشان نبود را مواظبت می کردند و اجازه نمی دادند یک میخ به دیوار این خانه نصب شود؛ تصویر بردار صدا و سیما دوربین را در اتاق امام نصب کرد تا امام مصاحبه کند اما اتاق به حدی کوچک بود که جای نصب پروژکتور نشد به همین دلیل گچ سقف را تراشیدند تا پروژکتور را بر روی تیرآهن نصب کنند؛ وقتی امام دیدند تصویربردار را توبیخ کردند.

حجت الاسلام شیخ بهایی تأکید کرد: امام در هفته آخر عمر خود از مردم خواست که دعا کنند خداوند ایشان را بپذیرد؛ من با خودم فکر می کردم که منظور امام چیست تا اینکه به دعای حزین که بعد از نماز شب وارد شده رسیدم؛ در این دعا خطاب به خداوند گفته می شود «اگر به کسی مثل من رحم کردی به من هم رحم کن اگر کسی مثل من را قبول کردی مرا نیز قبول کن ای کسی که ساحران را قبول کردی» از اینجا بود که فهمیدم این ادعیه در جان امام رسوخ کرده است.

وی در پایان گفت: معارف توحیدی امام حاصل درس ها و اعتقاداتی هست که ایشان طی سال ها تلاش به دست آورد و هدفش هدایت مردم است؛ اگر کسی می خواهد راه درست، تلاش مضاعف و انگیزه پیدا کند کلمات امام را دنبال کند زیرا ایشان در همه جهات الگو هستند و حتی رهبر انقلاب هم تحت تأثیر شدید امام خمینی هستند./202/9704/ب1

ارسال نظرات