۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۷۷۷۵۱

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

همزمان با دومین روز از دهه فجر فاز نخست قطعه یک گلزار شهدای بیرجند با حضور سردار انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افتتاح شد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام حسین معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار داشت: خراسان جنوبی تنها استانی است که ایثارگران آن به مرکز مراجعه نمی‌کنند، سعی شده است در این استان به مشکلات آن‌ها توجه شود.

وی با اشاره به طرح سپاس، گفت: خراسان جنوبی طی 2 سال گذشته رتبه نخست را در کشور در بحث دیدار با خانواده‌های شهدا در طرح سپاس داشته است، که در این طرح با خانواده‌های شهدا در روستاها و شهرها دیدار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به مجتمع اداری فرهنگی ایثار استان، افزود: ایثارگران بعد از افتتاح این ساختمان به صورت رایگان از آن استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام معصومی با بیان اینکه درمانگاه ایثار، مجتمع توانبخشی و داروخانه ایثار نیز در 22 اسفندماه سال جاری افتتاح می‌شود، تصریح کرد: در خراسان جنوبی رابطه بسیار خوبی با ایثارگران و خانواده‌ آن‌ها برقرار شده است.

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین عبادی از زمانی که به عنوان نماینده ولی فقیه در استان منصوب شده‌اند همواره یار و یاور بنیاد شهید بود‌ه‌اند و به طور منظم از خانواده‌های شهدا در استان دیدار داشته‌اند و از فرمایشات وی بهرم‌مند شده‌ایم.

فاز نخست قطعه یک گلزار شهدای بیرجند افتتاح شد

سردار محسن انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور صبح امروز در مراسم افتتاح این پروژه، اظهار داشت: تا زمانیکه یاد و خاطره شهدا زنده است انقلاب اسلامی نیز پایدار خواهد بود.

وی، یکی از دلایل پایداری انقلاب را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا عنوان کرد و گفت: وظیفه ما در این برهه از زمان تلاش و کوشش خاضعانه برای زنده نگه داشتن یاد شهدا است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه سامان دهی گلزارهای شهدا یک کار فرهنگی است تا بتوانیم یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم، عنوان داشت: تلاش می  شود تا گلزارهای شهدا را به عنوان یک مرکز و نماد قهرمانان هر منطقه حفظ و به آیندگان سپرده شود.

سردار انصاری ادامه داد:  باید آیندگان بدانند اجداد آن ها چه کسانی بودند و چه ایثارگری ها و فداکاری هایی انجام داده اند.
وی بیان داشت: در کنار این کارهای فیزیکی و مهندسی برای هر استان کتاب فرهنگ اعلام شهدا تهیه شده که حاوی زندگی نامه و مشخصات کامل شهدا و خانواده آن ها است.
حجت الاسلام حسین معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی نیز در این این مراسم اظهار داشت: این پروژه شامل یک هزار و ۵۰۰ متر مسقف سازی است.
حجت الاسلام حسین معصومی با بیان اینکه اجرای این پروژه یکی از درخواست های مهم خانواده شهدا بوده است، بیان کرد: تاکنون بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده است.

انقلاب اسلامی ایران چالشی بزرگ پیش روی غربی ها قرار داد

حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان اداره کل کمیته امداد خمینی (ره) خراسان جنوبی اظهار کرد: هرچه از تاریخ انقلاب اسلامی می گذرد، آثار فراگیر آن در جهان بیش از گذشته هویدا می شود.

وی ادامه داد: اندیشه مترقی اسلامی و ولایت فقیه، دنیای اسلام را متحول و بیداری اسلامی را در اندیشه های مسلمانان بارور کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: انقلاب اسلامی چالش بزرگی فراروی اندیشه های غربی قرار داد.

وی ادامه داد: همچنین انقلاب اسلامی ملت ایران را عزیز بشریت را تشنه تفکر پویا و انقلابی آنان کرد.

حجت الاسلام لطفیان بیان کرد: ماموریت انقلاب اسلامی اعاده حیثیت از آبروی برباد رفته اسلام بود که در پرتو آن مسلمانان منزوی و اندیشه های سیاسی اسلام در لا به لای کتاب ها به فراموشی سپرده شده بود.

وی اظهار کرد: غربی ها و آمریکایی ها بر این باور هستند که انقلاب اسلامی منافع اقتصادی غرب را به چالش نکشید، بلکه ضربه معنایی به اندیشه آنان وارد و منزلت آنان را خدشه دار کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی گفت: تبیین و حراست از دستاوردهای انقلاب وظیفه همگان به ویژه نهاد های انقلابی است.

حجت الاسلام لطفیان تاکید کرد: ما باید در صف مقدم دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی قرار گیریم./303/880/ب1

ارسال نظرات