۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۷۷۷۶۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

انقلاب ایران منشأ تحول و بیداری اسلامی در دنیا بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انقلاب و نظام اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) منشأ تحول و بیداری اسلامی در دنیا بود؛ به‌ گونه‌ای که امروز آثار این بیداری در اقصی نقاط جهان قابل مشاهده است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه استان با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: در واقع انقلاب و نظام اسلامی مولود حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به عظمت نهضت انقلاب اسلامی ایران، انقلاب اسلامی را منشأ و مبدأ تحول و بیداری اسلامی در دنیا دانست و با تبیین ابعاد گسترده آن در عرصه‌های مختلف، افزود: حفاظت و حراست از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی از وظایف مهم عالمان دینی و حوزه‌های علمیه است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی انقلاب اسلامی را موقوفه امام راحل (ره) و شهدا ذکر کرد و گفت: انقلاب مولود حوزه‌های علمیه است؛ از این‌ رو مدارس علمیه هیچ‌گاه نباید سکولار بوده و خود را از مسائل سیاسی کنار بکشند.

وی با بیان اینکه وظیفه امروز حوزه‌های علمیه این است که با گفتمان سازی و تربیت و تولید نیروهای انقلابی تداوم‌بخش این حرکت الهی باشند، افزود: در این راستا داشتن روحیه انقلابی گری رکن مهم طلبه انقلابی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی انقلاب اسلامی ایران را یک حرکت و خیزش الهی دانست و با اشاره به شخصیت ممتاز امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: آنچه انقلاب ما را از سایر انقلاب‌های طول تاریخ متمایز کرده و سبب ماندگاری و پویایی آن و همچنین تبدیل شدن آن به الگویی برای سایر ملت‌های آزادیخواه دنیا شده است، در وهله نخست الهی بودن انقلاب و مبتنی بودن آن بر آموزه‌های دینی و عقیدتی و در ثانی رهبری دین‌مدارانه عالمی دین‌شناس و آگاه به زمان همچون امام راحل است.

وی در ادامه به مشکلات فراروی امام و انقلاب از بدو نهضت اشاره و اظهار کرد: امام خمینی(ره) بزرگمردی بود که همچون ابراهیم خلیل همه بت‌های جهل و تزویر را در جامعه شکست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در وضعیتی که تمامی ابرهه‌های دنیا به دنبال نابودی و خاموش کردن چراغ اسلام بودند، امام راحل ابراهیم‌وار و به مصداق آیه شریفه «تَاللَّهِ لاَکیدَنَّ أَصنَامَکم» با همه مظاهر فسق و کفر مبارزه کرد به‌ گونه‌ای که امروز شعاع این نور الهی در اقصی نقاط دنیا مشاهده می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی استکبار جهانی را یکی از مصادیق بارز ابرهه‌های زمان دانست و افزود: همان‌گونه که ابرهه می‌خواست کعبه که حضرت ابراهیم(ع) آن را به‌ عنوان محور توحید بنا کرده بود ویران کند، دنیای استکبار هم بیش از 38 سال است می‌کوشد موتور محرکه انقلاب اسلامی ایران که امروز محور توحید و بیداری ملت‌های آزاده است را از کار بیندازد؛ لکن به فضل الهی تاکنون دشمنان نتوانسته‌اند هیچ کاری از پیش ببرد./9314/202/ب2

ارسال نظرات