۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۷۷۸۴۸

سلسله نشست‌های بصیرتی در مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

مدیر حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که تمامی مدارس علمیه و طلاب علوم دینی در اجرای برنامه‌های دهه فجر مشارکت دارند، گفت: سلسله نشست‌های بصیرتی در مدارس علمیه تبریز برگزار می‌شود.
بصیرت

حجت الاسلام عبدالصمد ناصری، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تشریح برنامه های کمیته طلاب و روحانیان ستاد بزرگداشت سی‌ و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دهه فجر، اظهار داشت: همزمان با ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران؛ در تمامی مدارس علمیه ویژه برنامه آغاز دهه فجر برگزار شد.

وی با بیان این‌که طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی حضوری پرشور در همایش میثاق امت با ولایت داشتند، خاطرنشان کرد: محور اصلی برنامه‌های دهه فجر ترویج فرهنگ قرآنی است، چنانکه امروز نیز محفل انس با قرآن و تجلیل از حافظان و قاریان طلبه در امامزاده سید حمزه تبریز برگزار شد.

مسؤول کمیته طلاب و روحانیت ستاد دهه فجر استان آذربایجان شرقی از اعزام مبلغان بومی به مناطق مختلف شهری و روستایی استان در راستای ترویج آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران خبر داد و افزود: تمامی روحانیان و مبلغان حوزوی اعزام شده با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و دینی پیام امام و شهدا را انتقال خواهند داد.

حجت الاسلام ناصری با بیان این‌که در طول ایام الله دهه فجر نشست های آزاداندیشی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و سخنرانان در مدارس علمیه برگزار خواهد شد، گفت: اجرای سلسله نشست‌های بصیرتی در مدارس علمیه تبریز آغاز شده و تا پایان این ایام ادامه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امام راحل با تأسی از مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) به قیام علیه رژیم ظالم و مستکبر برخواست، اظهار داشت: بازگشت امام راحل از فرانسه به میهن اسلامی‌مان، آخرین میخ را بر تابوت رژیم پهلوی و شاهنشاهی کوبید و نشان داد که با توکل بخدا می توان بر مستکبران غلبه کرد.

حجت الاسلام ناصری با اشاره به این‌که امام در اوج اخلاق، تقوا و معنویت بساط رژیم شاهنشاهی را از کشور جمع کرد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) بر خلاف رژیم سابق بر دل‌های مردم حکومت کرد و نشان داد که مردم صاحبان اصلی انقلاب اسلامی ایران هستند و مسؤولان رسالتی جز خدمتگزاری ندارند.

مسؤول کمیته طلاب و روحانیت ستاد دهه فجر استان آذربایجان شرقی با اشاره به سبک زندگی امام راحل، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هیچ‌گاه به سمت تجملات و تشریفات نرفت و در خانه‌ای کوچک توانست کاخ بزرگ ظالمان را سرنگون کند؛ امام ثابت کرد که هیچ چیز در دنیا ماندگار نیست، جز نیکی و خدمت به مردم.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در پایان با مقایسه ساده‌زیستی امام خمینی(ره) و کاخ‌های بزرگ شاهنشاهی، افزود: همه رهبران جهان تحت تأثیر زندگی ساده و بی‌آلایش امام راحل قرار گرفته‌اند و باور ندارند که یک طلبه در منزلی ساده بتواند ملتی را رهبری کند و حکومت 2500 شاهنشاهی را سرنگون کند./935/302/ب2

ارسال نظرات