۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۷۷۸۷۱
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

هیچ جناحی نمی تواند انقلاب اسلامی را به انحصار بکشد

حجت الاسلام نظری گفت: همه اقشار جامعه در پیروزی این نهضت نقش‌آفرین بودند و دهه فجر فرصتی مغتنم برای یادآوری خاطرات آن دوران غرورآفرین است.
حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز

حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران تجلی اراده ملی برای مقابله با مستکبران بوده است، اظهار داشت: این انقلاب به برکت مجاهدت روحانیت و حضور در صحنه همه اقشار جامعه به پیروزی رسیده است.

وی با تأکید بر این‌که هیچ گروه، جناح و یا حزبی نمی تواند انقلاب اسلامی را به انحصار بکشد، خاطرنشان کرد: همه اقشار جامعه در پیروزی این نهضت نقش‌آفرین بودند و دهه فجر فرصتی مغتنم برای یادآوری خاطرات آن دوران غرورآفرین است، نسل جوان جامعه امروز به دنبال ناگفته‌های انقلاب هستند که بایستی متولیان امر توجه جدی به این امر داشته باشند.

مسؤول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با بیان این‌که وحدت، ملت و رهبری سه عامل اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است، خاطرنشان کرد: تداوم آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی نیز در گرو حفظ و حراست از این سه عنصر اساسی است؛ به عبارت دیگر وحدت اقشار مختلف مردم با رهبری ولایت فقیه رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که دشمنان انقلاب به دنبال تفرقه میان مردم و ضریه به ستون اصلی انقلاب که همان ولایت فقیه است، هستند، تصریح کرد: دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی با توطئه‌های مختلف درصدد تضعیف شأن، جایگاه و نقش رهبری در نظام اسلامی ایران بوده اند.

وی با بیان این‌که با رهبری امام راحل اراده ملی برای مقابله با مستکبران تجلی یافت، خاطرنشان کرد: قرآن و اهل بیت محور اصلی وحدت است، از سوی دیگر اطاعت از ولایت فقیه رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران شناخته می شود؛ از این رو دشمنان اسلام همواره به دنبال جدایی میان امام و امت بوده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که امام خمینی با الهام از فرهنگ عاشورا علیه رژیم فاسد و ظالم قیام کرد، گفت: تا زمانی که تابع ولایت فقیه هستیم دشمنان نمی توانند هیچ گزندی به نظام اسلامی وارد کنند. امروز دشمنان نظام پروژه براندازی انقلاب اسلامی را در قالب جنگ فرهنگ و محتوا در فضاهای مجازی پیگیری می کنند.

حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که دشمن با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم درصدد تخریب اعتقادات و مفاهیم ارزشی مسلمانان است، افزود: اگر حقایق و تاریخ انقلاب اسلامی بعه نسل جوان جامعه منتقل نشود، دشمنان نظام با تحریف تاریخ و شخصیت امام راحل زمینه لازم برای نفوذ در باورهای اصیل انقلابی ملت را فراهم خواهند کرد./302/935/ب1

ارسال نظرات