۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۴۷۷۸۷۳

اجتماع بزرگ مدافعان حرم در تبریز برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با دهه فجر و میلاد حضرت زینب(س) اجتماع بزرگ مدافعان حرم در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار خواهد شد.
اجتماع مدافعان حرم

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که ویژه برنامه‌های دهه فجر از سوی کمیته قرآنی ستاد استانی با همت و تلاش تمامی اعضا آغاز شده و تا مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن تداوم خواهد داشت، اظهار داشت: مسؤولیت کمیته قرآن و کمیته تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی با بیان این‌که 149 محفل قرآنی در سراسر استان آذربایجان شرقی همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار عنوان برنامه در کل استان از سوی ستاد دهه فجر برنامه‌ریزی‌شده است، که در این میان برنامه‌های فرهنگی ادراه کل تبلیغات  اسلامی با 180 عنوان با محوریت مساجد اجرایی می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری اجتماع بزرگ مدافعان حرم در روز 15 بهمن همزمان با میلاد حضرت زینب در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز خبر داد و ادامه داد: طرح گفتمان انقلاب اسلامی در طول سال و به ویژه ایام الله دهه فجر در مدارس استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که قرارگاه فرهنگی جبهه مقاومت در استان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: این قرارگاه با هدف حمایت فرهنگی از جبهه مقاومت که در عمران و آبادانی زیرساخت‌های فرهنگی نیز قدم بر خواهد داشت، راه‌اندازی شده است، ضمن این‌که مبلغان حوزوی مرتبط با سازمان نیز در این راستا فعال هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که به دنبال ساماندهی مبلغان و مبلغات فعال در استان هستیم، گفت: سطح بندی، ارزشیابی و نظارت بر عملکرد مبلغان از اقدامات جدی این سازمان خواهد بود؛ متأسفانه رخی از این مبلغان و مبلغات از سطح کافی تحصیلات معارف بی‌بهره هستند که در قدم نخست با اقدامات فرهنگی جلوگیری می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه سامانه «سجام» برای ساماندهی اعزام مبلغین در استان راه اندازی شده است، گفت: در سامانه «طوبی» نیز مداحان و هیأت‌های مذهبی ساماندهی شده و مورد توجه قرار می‌گیرند، چراکه اعتقاد داریم تمامی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بایستی با هدف و انسجام هماهنگ برگزار شود.

حجت الاسلام حسینی در پایان با بیان این‌که بیش از 5 هزار و 800 هیأت مذهبی شناسنامه‌دار در استان فعالیت دارند، اظهار داشت: شش هزار مداح نیز در کانون مداحان سازمان تبلیغات آذربایجان شرقی عضویت دارند؛ ضمن این‌که به زودی انجمن‌های اسلامی در نهادها، ارگان‌ها و مراکز صنعتی و دولتی استان گسترش خواهد یافت./303/935/ب1

ارسال نظرات