۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۴۷۷۸۸۷
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

فضای نقد در جامعه باید نهادینه شود

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی گفت: مردم باید حق انتقاد داشته باشند و در همه امور کشور دیده شوند و مسوولان نیز به عنوان خادمان این ملت باید پاسخگو بوده و فضا را برای نقد سازنده آماده کنند.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی در سلسله نشست‌های دستاوردهای انقلاب اسلامی که عصر چهارشنبه در حسینیه بختیاری‌های همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت یکپارچگی و همگرایی در بین نیروهای انقلابی گفت: نقش نخبگان و اندیشمندان در ایجاد همگرایی و یکپارچگی در بین نیروهای انقلابی حائز اهمیت است.

وی افزود: باید با همگرایی و حفظ انسجام در کشور ضمن این که انتقاد می کنیم؛ اما سبب تخریب شخصیت شخص مخالف نظرخود نشویم؛ چرا که باعث دوگانگی بلکه چندگانگی در کشور می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی خاطرنشان کرد: نقش نخبگان و اندیشمندان در ایجاد یکپارچگی و وحدت جامعه بسیار حائز اهمیت است چرا که خواص جامعه جلودار افکار عموم هستند و باید و در پی روشنگری مسائل برای عموم باشند.

وی اظهار داشت: از آغاز انقلاب اسلامی جبهه غرب با در خطر دیدن منافع خود در ایران و خاورمیانه کمر به دشمنی با انقلاب اسلامی بسته و در پی تضعیف و براندازی آن بر آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ادامه داد: از آنجا که آمریکا دو حزبی بوده و یکی حزب جمهوری خواه و دیگری حزب دموکرات است برخی براین باور هستند که یکی چهره خشن و تهدید آمیز و دیگری چهره مهربان و اهل مدارا است، اما هر دو حزب یک هدف را دنبال می‌کنند که همان منافع استکباری آمریکا در جهان است.

وی تصریح کرد: ما نه فریب انعطاف استکبار و نه فریب تهدید آن‌ها را بخوریم بلکه حفظ انسجام داخلی و اتکا به توان داخلی را در اولویت کاری خود قرار بدهیم و به فرموده امام هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بزنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی بیان داشت: مردم باید حق انتقاد داشته باشند و در همه امور کشور دیده شوند و مسوولان نیز به عنوان خادمان این ملت باید پاسخگو بوده و فضا را برای نقد سازنده آماده کنند.

وی در پایان افزود: از شاخصه‌های یک نامزد انتخاباتی این است که متخصص و متعهد باشد و مردم به اهمیت نقش خود پی برده و در موقع انتخابات، انتخابی محققانه داشته باشند./979/202/ص

ارسال نظرات