۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۷۷۹۰۳
استاد حوزه علمیه:

انقلاب اسلامی پیروزی قدرت حق بر باطل بود

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی پیروزی قدرت حق بر باطل بود، گفت: امام راحل توده های عظیم مردمی را برای مقابله با نظام فاسد و مستکبر شاهنشاهی بسیج کرد تا مردم بر سرنوشت خود براساس الگوی اسلامی حاکم شوند.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه امشب در مسجد جامع مرزیکلا با گرامیداشت دهه مبارک فجر، گفت: دهه فجر سر آغاز حاکمیت مستضعفان بر مستکبران بود و بارقه امید را برای اقامه حکومت الهی در جهان ایجاد کرد.

وی دهه فجر را تجلی قدرت ولایت عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی پیروزی قدرت حق بر باطل بود و پایه های استکبار جهانی را به لرزه در آورد و بر اندیشه جدایی دین از سیاست خط بطلان کشید.

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دریایی سپاه با بیان این مطلب یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بازگرداندن عزت به ایران اسلامی بود، تأکید کرد: انقلاب اسلامی با شکستن نظامی مزدور و وابسته به استکبار جهانی، حاکمیت مردم بر سرنوشت را بر اساس الگوی اسلامی محقق ساخت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی بر اساس اندیشه متعالی اسلام و به رهبری یک مرجع دینی صورت گرفت و مکاتب مارکسیسم و لیبرالیسم را به چالش کشید.

حجت الاسلام بابائیان با تأکید بر این مطلب که مردمی و اسلامی بودن دو بال انقلاب اسلامی محسوب می شود، تصریح کرد: اسلامی بودن نظام جنبه مشروعیت و مردمی بودن آن مهر تأییدی بر مقبولیت این نظام اسلامی است.

وی مردم سالاری دینی را بر گرفته از اصل مترقی ولایت فقیه و جدیدترین اندیشه اداره حکومت در سطح بین اللمل بیان کرد و گفت: نظام اسلامی دارای محتوای دینی و اجتهاد بر اساس مقتضیات زمان و مکان با تطبیق قوانین اداره کننده کشور بر اساس شریعت اسلام است.

امام جمعه بابلکنار با اشاره به هدایت های امام راحل رهبری بی نظیر ایشان در سرنگونی نظام طاغوت، افزود: رهبری مدبرانه و هوشمند امام راحل توانست توده های عظیم مردمی را برای مقابله با نظام شاهنشاهی بسیج کند تا مردم بتوانند بر سرنوشت خود حاکم شوند.

وی شعار نه شرقی و نه غربی را در راهپیمایی های دوران مبارزه علیه نظام شاهنشاهی مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: شعار نه شرقی و نه غربی دست رد مردم ایران به مکاتب و اندیشه های مادی گرای غربی و شرقی بود تا اسلام اداره کننده جامعه بر اساس آموزه های الهی باشد.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به برگزاری انتخابات پس از مدت کوتاهی از سرنگونی نظام شاهنشاهی، تصریح کرد: یکی از عوامل پایداری و استحکام نظام اسلامی، بر حضور فعالانه مردم در تمام صحنه های انقلاب از جمله انتخابات و راهپیمایی ها است.

وی مردم را ولی نعمتان انقلاب بیان کرد و ضمن سفارش به مسؤولان برای قدرشناسی از این نعمت، گفت: هر کاری از سوی مسؤولان نظام و دولتمردان که موجب بدبینی مردم به جمهوری اسلامی شود، گناهی نابخشودنی است و تمام اهتمام مدیران کشور باید برای خدمت صادقانه و جهادی برای مردم باشد.

استاد حوزه علمیه ساده زیستی مسؤولان را از جمله نشانه شکرگذاری خدمت در نظام اسلامی بیان کرد و افزود: خوی اشرافی مسؤولان و دور شدن از سطح زندگی طبقه متوسط جامعه یکی از خطرات بزرگ انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های هدفمند و طراحی شده دشمن برای به شکست کشاندن انقلاب، ایجاد شکاف و اختلاف در بین مردم است و اصل اتحاد و وحدت کلمه در کنار تبعیت کامل از ولایت فقیه، انقلاب و نظام را بیمه خواهد کرد./1313/202/ب2

ارسال نظرات