۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۴۷۷۹۲۱
امام جمعه پاکدشت؛

مقابله با اسلام و روحانيت از اهم برنامه هاي رژيم پهلوي بود

امام جمعه پاکدشت با بیان این که مقابله با اسلام و روحانيت از اهم برنامه هاي رژيم پهلوي بود، گفت: اگر وجود امام(ره) و لطف و عنايت حق نبود كسي نمي توانست شاه را سرنگون كند.
حجت الاسلام لزومي انقلاب پاكدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، مراسم خاطره گويي با حضور جمعي از طلاب و جوانان شب گذشته در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان پاكدشت برگزار شد.

حجت الاسلام حسن لزومي، امام جمعه شهرستان پاکدشت در اين مراسم، خاطره گويي در ايام الله دهه فجر را از بهترين برنامه هاي اثرگذار براي جوانان دانست و گفت: مقابله با اسلام و روحانيت از اهم برنامه هاي رژيم پهلوي بود.

وي با يادآوري ستمگريهاي طاغوت، افزود: آنها كاري كرده بودند كه به روحانيت در خيابانها متلك انداخته شود، اگر عكس امام را دست كسي مي‌ديدند؛ بازداشتش مي كردند تا كسي نتواند عكس امام را تبليغ كند، بعد از آن هم مردم از روي لجاجت با آنها مي‌گفتند «پايان عمر شاهه، عكس امام رو ماهه!»

امام جمعه پاكدشت با بیان اينكه بايد قدر امام(ره) را بيش از پيش دانست، خاطرنشان كرد: اگر وجود امام(ره) و لطف و عنايت حق نبود كسي نمي توانست شاه را سرنگون كند.

وي با بيان اينكه رژيم سلطنتي با مبارزان ديگر هم رو به رو بود، اما آنها نمي‌توانستند رژيم را نابود كنند، اظهار داشت: اين فقط شخص مرجعيت بود كه توانست ملت را به خيابان ها بكشد و شاه را فراري دهد.

حجت الاسلام لزومي اضافه كرد: شاه با ديدن مردم در خيابان‌ها، ديوانه شد، زورش به ملت نرسيد و وقتي ديد ملت عقب نشيني نمي كنند و شعار ايستادگي مي دهند، ديگر طاقت ماندن نداشت و مجبور به فرار شد.

وي تصريح كرد: امام(ره) با همان شعار جدش كه پيروزي خون بر شمشير بود وارد كشور شد، تفكر امام(ره) پيروزي مشت بر گلوله و سنگ بر فشنگ بود.

نماينده ولي فقيه در شهرستان پاکدشت انقلاب اسلامي را حاصل غلبه كوخ نشينان بر كاخ‌نشينان دانست و يادآور شد: به گفته امام(ره) مملكت براي پابرهنه هاست و در آن زمان هم پابرهنه ها با امام(ره) بودند.

وي با يادآوري اينكه خواسته امام(ره) خروج شاه و آمريكا از وطن بود، گفت: با توجه به امكانات ارتباطي امروزي در آن زمان با عنايت خدا خواسته امام و حرف همه مردم در گوشه كنار كشور يكي شده بود و همه يك شعار واحد مي دادند.

مؤسس حوزه علميه امام صادق(ع) پاكدشت با بيان اينكه امام(ره) علاوه بر اسلام خيلي دلسوز مردم بودند، اظهار داشت: امام(ره) در واكنش به برگزاري جشن هاي اشرافيگري در شيراز از سوی حكومت پهلوي مي گفت «آقاي شاه! آيا زاغه نشينان تهراني را نمي‌بيني؟ شنيده‌ام كه عده اي در زمستان همدان به علت كمبود ذغال جان باخته اند، آيا آنها را هم نمي‌بيني».

وي با اذغان به تحقق پيش بيني هاي امام(ره) و رهبري، گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب در سال 1394 ، اسرائيل 25سال آينده را نخواهد ديد؛ اين يعني اسرائيل تا سال 1419 نابود خواهد شد.

امام جمعه پاکدشت در پايان با توجه به كم و كاستي هاي موجود در جامعه انقلابي خواستار عملكرد بهتر دولت‌ها شد.

وي در پايان با توجه به تفحص و اضافه شدن دو شهيد مدافع حرم ديگر به اين شهرستان از عموم شهروندان براي تشييع هر چه باشكوه تر اين شهدا در روز جمعه 15بهمن ماه سال جاري بعد از نماز جمعه دعوت به عمل آورد.

گفتني است، اين مراسم در روز دوم از وي‍ژه برنامه هاي گراميداشت سي و هشتمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي در شهرستان پاكدشت برگزار شد./804/202/ب2

ارسال نظرات