۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۴۷۷۹۳۳
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

عمر آیت الله شرعی در مسیر خدمت به اسلام و انقلاب سپری شد

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مرحوم آیت الله شرعی شخصیتی انقلابی و همراه با حضرت امام و رهبر معظم انقلاب بود، گفت: مرحوم آیت الله شرعی عمری را در خدمت به انقلاب و اسلامی و خدمت به مردم و جامعه سپری کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت الله شرعی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آیات و روایاتی در زمینه نعمت های الهی گفت: عمر یکی از مهم ترین نعمت های خداوند است که باید از آن استفاده صحیح شود.

وی افزود: انسان باید عمر خود را مدیریت کند تا در طول مدت عمری که دارد بیشتری استفاده را ببرد، گاهی سال ها از عمر یک انسان می گذرد؛ اما هیچ مدیریتی برای آن وجود ندارد و انسان زمانی متوجه می شود که دیگر فایده ای ندارد؛ بنابراین باید تلاش کرد تا از جوانی برای عمر و زندگی برنامه داشت.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید در دنیا محصول خود را بکارد تا بتواند در آخرت از آن استفاده کند، اظهار داشت: یکی از شدیدترین اندوه ها در زندگی انسان از دست دادن فرصت ها است، اگر انسان از فرصت ها به خوبی استفاده کند می تواند به جایگاه های مهمی دست پیدا کند.

وی ادامه داد: انسان برای هزینه کردن سرمایه عمر خود باید خرد ورزی داشته باشد و با مشعل عقل حرکت کند، مرحوم آیتالله شرعی از شخصیت هایی بود که از عمر خود به خوبی استفاده و آن را در مسیر انقلاب و اسلام خرج کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که  آیت الله شرعی از قبل از انقلاب یک انسان پرتلاش و کوشش بود، ابراز داشت: ایشان درد دین و اصلاح داشت و انسانی که درد دین و دغدغه داشته باشد می تواند با انگیزه چند برابری تلاش و فعالیت کند.

وی با اشاره به پیام رهبر تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت الله شرعی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در این پیام از ایشان تمجید و تجلیل کردند، مرحوم آیت الله شرعی عمری را در خدمت به انقلاب و اسلامی و خدمت به مردم و جامعه سپری کرد.

استاد حوزه علمیه قم با گرامیداشت دهه فجر و یاد و خاطره حضرت امام و شهدا خاطرنشان کرد: باید پاسدار خون شهدا و زحمات بزرگان باشیم و کاری کنیم که در برابر آن ها سرافکنده نشویم؛ مرحوم آیت الله شرعی شخصیتی انقلابی و همراه با حضرت امام و رهبر معظم انقلاب بود.

وی اضافه کرد: ایشان معتمد مراجع تقلید بود و در بخش سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نقشی کلیدی داشت، مرحوم آیت الله شرعی در کارنامه خدمات خود نمایندگی مجلس، ساخت مدارس، و راه اندازی حوزه علمیه خواهران را دارد، ایشان در برابر منکرات بسیار حساس بود و بر مبارزه با فقر تأکید داشت؛ ما باید اینگونه عناصر را قدر بدانیم./1323/202/ص

ارسال نظرات