۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۴۷۷۹۳۹
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران:

دستگاه دیپلماسی با قاطعیت در مجامع بین‌المللی از قدرت نظامی کشور دفاع کند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: باید دستگاه دیپلماسی با قاطعیت در مجامع بین‌المللی از قدرت نظامی کشور دفاع کرده و بدانند که ملت حامی و پشتیبان آنها هستند.
حجت الاسلام محمودی

حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره زمزمه برخی سازمان‌های بین‌المللی مبنی بر محدود کردن توان موشکی ایران، گفت: اینکه دشمنان برای محدود کردن نفوذ انقلاب اسلامی در دنیا ممانعت ایجاد کنند که کارآیی نداشته باشد مطلب جدیدی نیست، بنابراین هر روز یک بهانه می‌تراشند.

وی درباره بهانه‌تراشی دشمنان برای ضربه زدن نظام انقلاب اسلامی، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر بحث برجام و هسته‌ای نیز به پایان برسد آنها مسأله دیگری را مطرح می‌کنند، بحث موشک یا حقوق بشر را مطرح می‌کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه کار دشمن دشمنی کردن، بهانه‌گیری و بهانه‌جویی است که در برابر نظام جمهوری اسلامی سد و مانع ایجاد کند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد که مسؤولان ما در این عرصه مواضع خوبی داشتند اما باید قاطعانه باشد.

حجت‌الاسلام محمودی بیان داشت: باید مسؤولان ما با جسارت و قاطعیت در مقابل دشمن نشان دهند که ما به هیچ وجه در زمینه قدرت نظامی کشور اهل مذاکره یا عقب نشینی از مواضع خود نیستیم.

وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر قدرت دفاعی نداشته باشیم در مقابل هر کشوری که تهدید کند باید عقب نشینی کنیم، امروز هم روزگار موشک است و هم مذاکره، درباره ضرورت تقویت قدرت نظامی، گفت: امروز همین توان موشکی کشور ما را بیمه کرده و در برابر تهدیدهای دشمن مصونیت بخشیده است، به نظر می‌رسد باید دستگاه دیپلماسی با تمام قاطعیت در مجامع بین‌المللی از قدرت نظامی کشور دفاع کرده و بدانند که ملت حامی و پشتیبان آنها هستند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران درباره اینکه قدرت نظامی ما دشمن را پای میز مذاکره نشانده است در توصیه به مسؤولان برای تقویت قدرت دفاعی و ایستادن در برابر یاوه‌گویی های دشمنان عنوان کرد: ما هرچه از نظر نظامی قوی‌تر باشیم قدرت چانه‌زنی بیشتری در مسأله سیاسی داریم، چراکه امروز هرکشوری از نظر قدرت نظامی قوی‌تر است در جهت اهداف و منافع خود توفیق بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام محمودی با بیان اینکه حرف ما حق است، افزود: حفظ انقلاب اسلامی و پاسداری از روش‌ و سیره امام راحل مطلب کاملاً روشنی است، امروز ما باید در دنیا اهداف خود را با قوت دنبال کنیم، بنابراین به هر میزان از نظر موشکی و نظامی قوی‌تر باشیم که به حمدالله است قطعاً در بخش دیپلماسی هم موفق‌تر خواهیم بود.

وی درباره مبنای قرآنی تقویت توان موشکی، بیان داشت: قرآن کریم در موارد متعددی توصیه و سفارش فرمودند که مسلمانان باید قدرت نظامی خود را قوی کنند، جامعه اسلامی اگر بخواهد برای پیشرفت اهداف خود موفقیت بیش‌تری داشته باشد به طور قطع باید تمام تجهیزات و ابزارهای لازم نظامی را در اختیار داشته باشد مگر آنهایی که از نظر شرعی ممانعت داشته باشد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: ما در مساله هسته‌ای به لحاظ شرعی ساخت بمب هسته‌ای و استعمال آن را حرام می‌دانیم اما غیر آن هرچه عامل بازدارنده باشد و کشور را حفظ کند باید داشته باشیم تا بتوانیم از ارزش‌های خود پاسداری بکنیم./302/807/ب1

ارسال نظرات