۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۷۷۹۵۲
آیت الله حسینی بوشهری:

مادیات در فعالیت های قرآنی دخالت داده نشود

آیت‌الله بوشهری با بیان این که هدف اصلی برگزار کنندگان مسابقات قرآنی باید نفس قرآن کریم باشد، گفت: هیچ‌گاه نباید مسایلی را که رنگ و بوی مادی دارد در کارها و فعالیت‌های قرآنی تسری دهیم، باید زلالی، پاکی و بی‌غل و غش بودن را در کارها رعایت کنیم.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار اعضای جشنواره مدهامتان، با گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: اگر امروز از برنامه‌ها و مسابقات قرآنی سخنی به میان می‌آید، همه به برکت قیام مردم ایران و رهبری امام خمینی(ره) است.

وی ابراز داشت: اگر امروزه در مباحث قرآنی مدعی هستیم که ایران نسبت به سایر کشور‌هایی که در دوره‌ای در مباحث قرآنی مدعی بوده‌اند، سرآمد است، باز هم به برکت همین انقلاب است.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان داشت: بیشتر دشمنان تشیع و اهل بیت(ع) روی این مساله مانور می‌دادند که شیعیان و ایرانیان ارتباطی با قرآن ندارند و حتی مطرح کردند که قرآن شیعیان غیر از قرآن مسلمانان است.

وی مراسم ختم قرآن در حرم مطهر حضرت معصومه(س) را با شکوه خواند و تأکید کرد: مراسم ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان که همه ساله در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود، به الگوی مناسبی در کشور و بسیاری از مناطق دیگر تبدیل شده است از این رو اگر کسی این صحنه‌ها، صوت، لحن، قرائت، تجوید و حفاظ نوجوان و جوان را ببیند دیگر نمی‌تواند چنین ادعایی داشته باشند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همین‌که برادران اهل سنت در کنار شیعیان در این برنامه‌های قرآنی حضور می‌یابند و ظرفیت‌ها و خدمات شیعیان را می‌بینند این حربه از دست وهابیت و دشمنان مکتب اهل بیت(ع) خارج می‌شود.

وی حضور ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن را افتخار آفرین دانست و اظهار داشت: بخش قابل توجهی از جوانان حوزوی، دانشجو و دیگر اقشار در مسابقات بین‌المللی قرآن حضوری جدی دارند.

آیت‌الله بوشهری با بیان این که هدف اصلی برگزار کنندگان مسابقات قرآنی باید نفس قرآن کریم باشد، ابراز داشت: هیچ‌گاه نباید مسایلی را که رنگ و بوی مادی دارد در کارها و فعالیت‌های قرآنی تسری دهیم، باید زلالی، پاکی و بی‌غل و غش بودن را در کارها رعایت کنیم چرا که این کار مایه برکت و سرمایه بزرگِ تمام نشدنی است.

وی تصریح کرد: افراد بسیاری در مسابقات قرآنی حاضر می شوند ولی پس از مدتی از این جریان فاصله می‌گیرند، از این رو نباید این جوانان رها شوند، بلکه باید از کسانی که دوره‌های قرآنی را طی می‌کنند حمایت و حفاظت شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تقویت تواضع و فروتنی در حالاتِ فعالان عرصه قرآنی را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: ضروری است تا روحیه تواضع، فروتنی و دین‌داری در افرادی که وارد عرصه کار قرآنی می‌شوند، تقویت شود، گاهی اوقات قاریان و حافظان به دلیل استقبال زیاد، توقعاتی خاص نیز می‌یابند که این امر مناسب نیست، باید همراه با تعلیم قرآن، حقیقت شخصیت دینی به آنه گوشزد شود.

وی افزود: در فرهنگ سازی نسبت به بحث های قرآنی باید تلاش مجدانه‌ای انجام داد تا کسانی که در این دوره‌ها تربیت می‌شوند، فرهنگ قرآنی را با خود همراه کنند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مسابقات قرآن باید حال و هوای قرآنی داشته باشد، اظهار داشت: مسابقات قرآنی باید حال و هوایی ساده و معنوی داشته باشد و نباید اجازه داد که رنگ و بوی معنوی جای خود را به مادیات بدهد.

وی با تأکید بر این که در کنار آموزش قرآن باید محتویات دینی نیز به قرآن پژوهان قرآنی آموزش داد، تصریح کرد: نباید این چنین باشد که افراد از نظر قرآن آشنایی داشته باشند ولی نسبت به مسائل دینی دیگر آشنایی نداشته باشند. /878/پ202/ج

ارسال نظرات