۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۴۷۷۹۸۸
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

سوءاستفاده از قدرت و عدم شفافیت عامل اصلی فساد در جامعه است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: امروز سوءاستفاده از قدرت و عدم شفافیت عامل اصلی فساد در جامعه است، بدون حضور رسانه ‌های آزاد که با وجود اطلاع‌رسانی و شفافیت به امر و نهی بپردازند این مشکل حل نمی‌شود.
احمد توکلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد توکلی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، امروز در سومین همایش اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: امروز سوءاستفاده از قدرت و عدم شفافیت عامل اصلی فساد در جامعه است.

وی افزود: امام راحل فرمودند در جامعه اسلامی باید امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد، برای این امر مهم نیاز به اطلاعات و شفافیت‌سازی است، بنابراین بدون حضور رسانه‌های آزاد امر و نهی صورت نمی‌گیرد.

توکلی با تاکید بر آزادی رسانه‌ها، عنوان کرد: باید رسانه‌ها آزاد باشند که شفافیت‌سازی کنند و اگر درباره ثروت یا ناکارآمدی وزیر یا مسؤولی صحبت کردند و کسی که در مظان اتهام قرار گرفت نگوید کذب است بلکه بیاید به صورت شفاف پاسخ مردم را بدهد.

وی درباره قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، ابراز کرد: بر اساس این قانون هر ایرانی می‌تواند همه اطلاعات طبقه‌بندی نشده را از هر وزارت‌خانه یا سازمان درخواست کند و آن مرکز باید طی حداکثر 10 روز اطلاعات رادر اختیار شخص متقاضی قرار دهد.

توکلی افزود: این درست نیست که اشخاص سرمایه‌دار وارد پست‌های دولتی شده یا مدیران دولتی بعد از تمام شدن مسؤولیت خود به تجارت در بخش خصوصی بپردازند، این موضوع آسیب فراوانی به کشور می‌زند./202/807/ب1

ارسال نظرات