۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۴۷۷۹۹۲
مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر:

حوزه علمیه یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی و دینی در جامعه است

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر در جلسه هیأت امنای حوزه علمیه شهرستان سنقر گفت: حوزه علمیه یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی و دینی در جامعه است و خدمت به حوزه علمیه در حقیقت خدمت به دین، اسلام و نظام است.
حوزه علمیه سنقر حوزه علمیه سنقر حوزه علمیه سنقر حوزه علمیه سنقر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جلسه هیأت امنای حوزه علمیه شهرستان سنقر ظهر امروز با حضور امام جمعه شهرستان سنقر و مدیر حوزه علمیه این شهرستان و جمعی از مسؤولان و اساتید در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام مجید بنی عامریان، مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر به عنوان دبیر جلسه در ابتدا با ذکر مقدماتی، وظایف اصلی اعضای هیأت مدیره را تشریح کرد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر ابراز داشت: حوزه علمیه از مهمترین نهادهای فرهنگی و دینی در جامعه بوده و نیازمند توجه ویژه خیرین و مسؤولان است.

این مسؤول تصریح کرد: تربیت صحیح دینی نسل جوان و آینده ساز کشور منجر به شکل گیری جامعه ای آرمانی و منطبق با ارزشهای دینی و معنوی خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت هر چه بیشتر هیأت امنا و خیرین در مرتفع ساختن مشکلات حوزه های علمیه، بیان داشت: خدمت به حوزه علمیه در حقیقت خدمت به دین و اسلام و نظام است زیرا تعالی شخصیتی و معنوی نسل جوان، تعالی نظام و انقلاب اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام مجید صفدری، امام جمعه شهرستان سنقر نیز به عنوان مدیر هیأت امنا ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دریچه ای از نورانیت و آزدی و عدالت طلبی را به روی مردم ایران گشود.

امام جمعه شهرستان سنقر مطرح کرد: رسیدگی به حوزه  های علمیه باید مورد توجه مسؤولان مربوطه قرار گیرد زیرا هیچ گونه اهمال در تربیت دینی طلاب و مبلغان آینده کشور پذیرفته نیست.

این مسؤول یادآور شد: انقلاب اسلامی فضای جدیدی برای فعالیت در حوزه های علمیه را فراهم کرد و افق های جدید را به روی طلاب و روحانیان گشود، بنابراین نباید اجازه داد کمبودهای امکانات آموزشی موجب دلسردی این عزیزان شود.

وی با تقدیر از مشارکت هیأت امنای حوزه علمیه در پیشرفت و تعالی مدارس علمیه، بیان داشت: باید لیست افراد خیر شهرستان جمع آوری شده و از کمکهای آنها برای تجهیز مدارس علمیه بهره برد.

لازم به ذکر است، در این جلسه گزارشی از وضعیت مالی و برنامه های آتی حوزه علمیه شهرستان سنقر بیان شد و اعضای هیأت مدیره به تبادل نظر پرداختند.

بخشی از مصوبات این جلسه شامل تصویب خط مشی های اجرایی مدرسه در چهارچوب مصوبات شورای عالی با توجه به گزارشهای سالانه مدیر مدرسه علمیه پیرامون عملکرد آموزشی، تربیتی و پژوهشی، تصویب ساختار و تشکیلات مدرسه بر اساس آیین نامه مدیریت مدارس و ضوابط مصوب بر اساس پیشنهاد شورای مدرسه، تصویب بودجه هزینه ای و تملک دارایی مدرسه پس از پیشنهاد مدیر مدرسه، پیشنهاد طرح های توسعه مدرسه به مؤسس، پیشنهاد نصب و عزل و استعفای مدیر مدرسه به مدیریت استان، پیشنهاد توسعه با انحلال مدرسه به شوای گسترش، تأیید حسابها و ترازنامه سالانه مدرسه با توجه به گزارش حسابرسی مدرسه، تعیین اشخاص جهت گشایش حسابهای بانکی به نام مدرسه یا حق برداشت، جلب و تأمین کمکهای مالی و امکانات از اشخاص حقیقی و حقوقی، تصویب اخذ قرض الحسنه و تسهیلات بانکی و تصویب ظرفیت مدرسه و پیشنهاد به مدیریت استان بود./857/203/ب2

ارسال نظرات