۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۷۷۹۹۹
امام جمعه اهل سنت اسدیه:

جریان تکفیر به اقتدار و انسجام اسلام صدمات زیادی را وارد کرده است

امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: یکی از مراحل تکفیر در زمان خوارج بود و امروز نیز این پدیده تکفیری در جهان اسلام خطرناک است، جریان تکفیری به اقتدار و نظام و اسلام و انسجام آسیب و صدمات زیادی را وارد کرده است.
عبداللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مولوی سید احمد عبداللهی، امام جمعه اهل سنت اسدیه ظهر امروز در همایش «همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر» که در سالن غدیر بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: دهه فجر مصداق عینی پیروزی خون بر شمشیر است و انقلاب اسلامی زمینه ای برای نجات مستضعفان از چنگال ظالمان و ستمگران تاریخ شده است.

وی با بیان اینکه «همایش همگرایی علمای جهان در برابر خطرات تکفیر» زمینه مناسبی برای همفکری علمای اسلام برای رهایی از این خطر بزرگ است، گفت: یکی از صفاتی که خداوند در قرآن برای امت اسلامی بیان کرده داشتن اعتدال است.

امام جمعه اهل سنت اسدیه اعتدال را یکی از ضرورت های مهم دانست و افزود: دین اسلام اعتدال و این امت نیز معتدل است، اگر اعتدال نباشد به طور قطع ملت دچار افراط و تفریط می شود و این موضوع برای جامعه مشکل ایجاد می کند.

مولوی عبداللهی با بیان اینکه موضوع تکفیر در تاریخ جهان اسلام مسأله ای سابقه دار است، تصریح کرد: اگر انسان در اخلاق از اعتدال خارج شود از نظر روحی می میرد و دیگر زنده نیست.

وی ادامه داد: یکی از مراحل تکفیر در زمان خوارج بود و امروز نیز این پدیده تکفیری در جهان اسلام خطرناک است، جریان تکفیری به اقتدار و نظام و اسلام و انسجام آن آسیب و صدمات زیادی را وارد کرده است.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با بیان اینکه پدیده تکفیری اقداماتی را انجام می دهد که با روح و اخلاق انسان سازگار نیست، خاطرنشان کرد: تکفیری ها تلاش می کنند تا مسلمانان را نسبت به اسلام دچار شک و تردید کنند.

مولوی عبداللهی اظهار کرد: طبق آیات قرآن کریم مردم و مسلمانان باید در حد اعتدال باشند، امروز آنچه که اسلام برای ما ترسیم کرده باید ملاک باشد نه آنچه که فلان گروه و یا شخصی مطرح می کند.

وی افزود: برخورد و رفتار جریان های تکفیری با کفار و ستمگران نرم است اما با مسلمانان برخوردشان سخت است از این رو باید در برابر جریان کفر ایستادگی و مقاومت کنند./202/880/ب1

ارسال نظرات