۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۷۸۰۰۰
با حضور آیت الله موسوی جزایری صورت گرفت؛

افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر اهواز

ساختمان جدید حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز از فعال ترین حوزه های علمیه سفیران کشور با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، مسؤولان کشوری و لشکری افتتاح و پذیرش طلبه در این حوزه علمیه سه برابر شد.
افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ساختمان جدید حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز از فعال ترین حوزه های علمیه سفیران کشور ظهر امروز با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، مسؤولان کشوری و لشکری افتتاح شد و پذیرش طلبه در این حوزه علمیه سه برابر گردید.

براساس این گزارش، مراسم افتتاح ساختمان جدید حوزه علمیه ولی عصر(عج) اهواز نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه باتوجه به مناسبت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران شعر و سروده هایی هم خوانی شد.

بنابراین گزارش، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که امروزه همه شهرهای استان برخوردار از حوزه علمیه هستند و به صورت جدی فعالیت می کنند، ابراز داشت: حوزه حضرت ولیعصر(عج) اهواز بین حوزه های سفیران هدایت کشور ممتاز است.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با بیان این که امروزه طلاب پیگیر تحصیل و به خوبی وظیفه تحصیلی خود را ادا می کنند، افزود: گزینش و برنامه های درسی بسیار دقیق صورت می گیرد؛ نزدیک به 20 حوزه علمیه در اهواز فعالیت می کنند اما با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

امام جمعه اهواز با بیان این که در حوزه های علمیه سفیران هدایت در مدت 5 یا 6 سال طلابی تربیت می شوند که قادر به انجام وظایف خود به عنوان عالم دینی هستند، گفت: حوزه حضرت ولیعصر(عج) بین حوزه های سفیران هدایت کشور ممتاز است.

در ادامه گزارش، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز، با اشاره به این که حوزه علمیه در 7 سال متوالی از میان 105 مدرسه سفیران هدایت کشور رتبه برتر علمی، مهارتی و اخلاقی را کسب کرده است، افزود: سالانه افراد ممتاز حوزه های علمیه سفیران هدایت کشور معرفی می شوند که در سال گذشته از میان 22 نفر 11 نفر از حوزه علمیه ولی عصر(عج) خوزستان بودند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که حوزه علمیه ولی عصر(عج) اهواز باتوجه به بودجه حوزه علمیه و خیرین آغاز به کار کرد و در نهایت با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال های 93 و 94 امروز به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به این که حوزه علمیه ولی عصر(عج) اهواز در 7 سال متوالی از میان 105 مدرسه سفیران هدایت کشور رتبه برتر علمی، مهارتی و اخلاقی را کسب کرده است، افزود: سالانه افراد ممتاز حوزه های علمیه سفیران هدایت کشور معرفی می شوند که در سال گذشته از میان 22 نفر 11 نفر از حوزه علمیه ولی عصر(عج) خوزستان بودند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز با بیان این که در سال جاری بیش از 70 مبلغ ثابت به مدت 8 روز در ایام اربعین و کشور عراق مستقر شده اند، خاطرنشان کرد: همه طلاب حوزه علمیه ولی عصر(عج) اهواز جزء شجره طیبه صالحین اعم از فرمانده پایگاه، مربی و سرگروه هستند و این افتخار حلقات تربیتی است.

همچنین، پروژه حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) از سال 92 آغاز به کار کرد اما به دلیل کمبود بودجه با مشکل مواجه شد اما در ادامه با همکاری حوزه علمیه و سپاه پاسداران در سال های 93 و 94 به تکمیل رسید.

لازم به ذکر است، در حال حاضر بیش از ۲۵۰ طلبه در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز مشغول به تحصیل هستند و با افتتاح این پروژه توانایی این مدرسه جهت جذب طلبه به سه برابر افزایش خواهد یافت و در سال تحصیلی آینده شاهد افزایش تعداد طلاب مدرسه خواهیم بود.

گفتنی است که حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز از فعال ترین حوزه های علمیه سفیران کشور به شمار می آید که ساختمان جدید آن در امانیه واقع شده است./202/9453/ب1

ارسال نظرات