۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۷۸۰۰۲
آیت الله مظاهری:

همراهی قرآن و عترت متضمن امنیت فکری، قلبی ‏و آرامش روحی است

آیت الله مظاهری همراهی قرآن و عترت را متضمن امنیت فکری و قلبی و آرامش روحی و روانی آدمیان و هدف از برگزاری مسابقات قرآنی را رسیدن به قله امنیت و آرامش دانست و گفت: این دستاورد عظیم جز با تدبر در قرآن و عمل به تعلیمات حیات بخش آن به دست نخواهد آمد.‏
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پیش از ظهر امروز حضرت آیت الله مظاهری رییس حوزه های علمیه استان اصفهان پیامی خطاب به اختتامیه نهمین دوره مسابقات قرآن کریم طلاب حوزه های علمیه اصفهان صادر کرد که از سوی حجت لاسلام مؤمنی معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان قرائت شد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال امیرالمؤمنین سلام الله علیه: « وَ إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ لَمْ يَعِظْ أَحَداً بِمِثْلِ هَذَا الْقُرْآنِ فَإِنَّهُ حَبْلُ اللَّهِ الْمَتِينُ وَ سَبَبُهُ الأَمِينُ وَ فِيهِ رَبِيعُ الْقَلْبِ وَ يَنَابِيعُ الْعِلْمِ وَ مَا لِلْقَلْبِ جِلاءٌ غَيْرُهُ مَعَ أَنَّهُ قَدْ ذَهَبَ الْمُتَذَكِّرُونَ وَ بَقِيَ النَّاسُونَ أَوِالْمُتَنَاسُونَ » .

قرآن کریم در این بیان بلند قرآن ناطق، این چنین معرفی می شود که همانا خداوند سبحان کسی را به چیزی همانند قرآن پند نداده است. بی گمان قرآن حبل استوار الهی و وسیله امین و ایمنی بخش خداوند است که مایه بهار دلها و سرچشمه جوشان دانشهاست و برای قلب و ضمیر آدمیان جلایی جز قرآن نتوان یافت، خصوصاً در آن زمان که اگاهان و بیدار دلان جای خود را به غافلان و تغافل کنندگان داده باشند.

آری قرآن تنها نجات بخش انسان از دل طوفانهای سخت غفلت و ناآگاهی است و اگر این کتاب جامعه جاودان الهی در کنار عترت طاهره یعنی مفسران حقیقی آن قرار گیرد بی شک امنیت فکری و قلبی و نیز آرامش روحی و روانی آدمیان را تأمین و تضمین خواهد ساخت. هدف از برپایی همه برنامه های قرآنی نیز حرکت برای رسیدن به این قله امنیت و آرامش است و این دستاورد عظیم جز با تدبر در قرآن  و عمل به تعلیمات حیات بخش آن به دست نخواهد آمد.

برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن طلاب عزیز حوزه علمیه اصفهان و خانواده های محترم آنان به امید و لطف خداوند تعالی زمینه و مقدمه ای برای نیل به این هدف عالی و متعالی خواهد بود.

لازم است ضمن تشکر از همه متصدیان و مشارکت کنندگان گرامی در این مسابقات یاد و نام امام راحل عظیم الشأن و شهدای عالیقدر انقلاب شکوهمند اسلامی را در این دهه فجر انقلاب گرامی بداریم که بی شک همه مجاهدت و همت بلند آنان به منظور بازگشت به قرآن  و پیروی از تعالیم کتاب و سنت بود و ترویج قرآن و سایر ارزشهای دینی در این زمان مرهون تلاشهای افتخارآمیز و جانفشانیهای آن عزیزان است.

درود بی پایان بر ارواح مطهر همه آنان و سلام و صلوات خداوند بر پیشگاه مولای همگان، حضرت بقیه الله الاعظم« ارواحنا و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء» که قرآن ناطق و احیاکننده کتاب و سنت خواهد بود./203/869/ب1

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

حسین المظاهری

4 جمادی الاولی 1438 مطابق با 14 بهمن ماه 1395.

 

 

ارسال نظرات