۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۷۸۰۰۶
کارشناس توسعه و تأمین منابع انسانی حوزه های علمیه خواهران:

پژوهشگران حوزوی نیازمند استفاده از فناوری روز هستند

نصاری با بیان این که پژوهشگران حوزوی نیازمند استفاده از فناوری روز هستند، گفت: در یک پژوهش مطلوب، پژوهشگر پایبند به یک سلسله ارزش های متناسب با موضوع تحقیق، معنویت و تهذیب نفس، پشتکار و استقامت، امانتداری، روش‌مندی و رعایت قواعد، اصول و دارا بودن بنیه علمی لازم، قدرت جسارت و ریسک علمی، خلاقیت، بصیرت، آمادگی جسمی و روحی باشد.
پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، کارگاه یک روزه آموزش نرم افزارهای محتوایی با حضور احمد نصاری، کارشناس توسعه و تأمین منابع انسانی مرکز مدیدیت حوزه های علیمه خواهران کشور ویژه اساتید راهنمای مدارس علمیه خواهران استان ایلام صبح امروز با حضور 25 نفر در مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) برگزار شد.

نصاری در این کارگاه که با هدف ارتقای سطح پژوهشی اساتید راهنمای استان برگزار شد، اظهار داشت: پژوهش مطلوب باید حائز ویژگی‌هایی همچون عمیق بودن استنتاجات، ریزبینی و توجه به نکات و جزییات، معتبر بودن محتوای مورد تحقیق، انبوه بودن منابع، تعداد خروجی‌های بیشتر، تعدد موضوعات، تحقیق گروهی، جامعیت در تحقیق، ارتباط‌یابی بین نظرات و نگاه تربیت محور در عرضه باشد.  

وی افزود: در یک پژوهش مطلوب، پژوهشگر پایبند به یک سلسله ارزش های متناسب با موضوع تحقیق، معنویت و تهذیب نفس، پشتکار و استقامت، امانتداری، روش‌مندی و رعایت قواعد، اصول و دارا بودن بنیه علمی لازم،  قدرت جسارت و ریسک علمی، خلاقیت، بصیرت، آمادگی جسمی و روحی باشد.

نصاری تصریح کرد: ابزارهای فناورانه دو نوع است؛ نرم افزارهای محتوایی و نرم افزارهای ابزاری که اگر هدف از تولید نرم‌افزار، ارائه محتوای مورد نیاز محققان باشد و این محتوا با امکانات فناورانه همراه شود، یک «نرم‌افزار محتوایی» داریم و اگر هدف از تولید نرم‌افزار ارائه ابزار مورد نیاز پژوهشگر در تحقیق باشد بدون داشتن محتوا، یک «نرم‌افزار ابزاری» داریم.

کارشناس توسعه و تأمین منابع انسانی مرکز مدیدیت حوزه های علیمه خواهران کشور ابراز کرد: از جمله نرم افزارهای محتوایی می توان به نرم افزارهای نور، نرم افزار مکتب اهل بیت(ع)، نرم افزار جامع الکلام اشاره کرد.

وی در پایان گفت: برخی نرم افزارها دارای جهت گیریِ خاصی در طراحی بوده‌اند، برخی کتاب محور، برخی شخصیت محور، برخی علم محور و برخی هم روش محور هستند، پژوهشگران حوزه برای پیشرفت در پژوهش نیازمند به استفاده از فناوریهای جدید و به روز هستند./879/202/ب2

 

ارسال نظرات