۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۷۸۰۳۳
امام جمعه تبریز:

نعمت ولایت بالاترین نعمتها است

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه نعمت ولایت مایه سعادت دنیا و آخرت است، گفت: بالاترین نعمت، نعمت ولایت است که قابل مقایسه با نعمت های دنیوی نیست.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری پیش از ظهر امروز، در آیین تجلیل از حافظان جوان و نوجوان قرآن کریم در تالار اجتماعات مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز، با بیان اینکه نعمت ولایت مایه سعادت دنیا و آخرت است، اظهار داشت: بالاترین نعمت، نعمت ولایت است.

وی ادامه داد: این نعمت به قدری ارزشمند است که مقایسه آن با نعمت‌های دنیوی صحیح نیست، امروز باید نسل جوان که آینده سازان کشور هستند، بیش‌ از پیش نعمت ولایت را شناخته و قدردان آن باشد، 14 قرن از اسلام بود که این نعمت و ارزش مهجور و مظلوم مانده بود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امام خمینی(ره) در قرن حاضر این نعمت ارزشمند را تحت ولایت فقیه احیا کرد، گفت: استعمارگران و مستکبران جهانی اجازه احیای این نعمت ارزشمند را نمی‌دادند، ولایت فقیه جزو ضروریات دین اسلام است و همه باید به آن ملتزم باشند.

وی از جمله برکات نظام اسلامی ایران و پیروزی انقلاب را ساطع شدن نور قرآن در جامعه دانست و افزود: بعد از انقلاب در کنار روخوانی قرآن، حفظ و قرائت قرآن نیز رواج یافت و امروز نیز باید از این نعمت بزرگ در جامعه اسلامی ایران به خوبی بهره‌مند شد و در جامعه از آموزه های آن بهره گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری قرآن را هدایت‌ گر در فتنه‌ها دانست و گفت: باید تلاوت مقدمه تدبیر و فهم قرآن باشد تا زمینه‌ای برای عمل به محتوای قرآن کریم باشد، همچنین از آموزه های قران حفظ حجاب است، نباید روسری 4 سانتی که موها از پیش و پس بیرون افتاده در جامعه رواج یابد.

وی با تأکید بر توجه بانوان به آموزه های حیات بخش قرآن، ابراز داشت: برخی بانوان کم سواد مباحثی خلاف منطق قرآن و حدیث در جلسات بانوان مطرح می‌کنند، ضرر این گونه مباحث و بانوان کم سواد بیش از فواید آنها برای اسلام است که باید به‌سرعت ساماندهی شوند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: تبریز شهر اولین‌ها است، از این رو باید در قرآن و موضوعات مرتبط با اسلام و اهل‌بیت(ع) نیز اولین باشد، شأن تبریز بالاتر از آن است که در رقص و لهو و لعب به اولین تبدیل شود و در معنویت و عمل به اسلام عقب بماند./854/202/ب2

ارسال نظرات