۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۷۸۰۸۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری اختتامیه جشنواره داستان جنوب در 4 اسفندماه، برگزاری 10 کارگاه قرآنی ویژه نخبگان قرآنی باغملک، اعلام برنامه های سومین روز دهه فجر انقلاب اسلامی و برگزاری یادواره شهدای شیمیایی در اهواز از مهم ترین خبرهای کوتاه خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اکبر ظریفی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اشاره به اینکه جشنواره داستان جنوب از سوی انجمن ادبی معاونت فرهنگی اداره ارشاد تنظیم شده است، گفت: از سه ماه پیش برنامه ریزی برای این جشنواره صورت گرفت و این جشنواره تخصصی با حضور کارشناسان حوزه ادب و با ارسال آثار آغاز به کار کرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه برای هر بخش جشنواره داوران و کارشناسان متخصص در نظر گرفته شده اند، عنوان کرد: چنین اقداماتی فعالیت های حوزه فرهنگ استان را کشوری کرده است و امیدوارم که این گام حرکتی برای سایر جشنواره ها در حوزه های گوناگون باشد.

این مقام مسؤول به برگزاری اختتامیه جشنواره داستان جنوب در 4 اسفندماه ابراز داشت: داوری مراحل اولیه جشنواره به اتمام رسید و آثار برگزیده هم اکنون در مرحله نهایی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

ظریفی با بیان اینکه 9 داور در سه بخش به ارزیابی آثار ارسالی می پردازند، خاطرنشان کرد: آثار ارسالی در سه بخش «داستان کوتاه در بخش آزاد، داستان کوتاه در بخش ویژه و همچنین بخش مقاله و پژوهش» هستند که حدود 900 اثر به این جشنواره ارسال شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه تعداد آثار برگزیده و برتر جشنواره تاکنون مشخص نشده است، اظهار داشت: در این جشنواره از یک برگزیده به عنوان برگزیده جایزه ادبی در هر بخش و همچنین سه تقدیری در هر بخش تجلیل به عمل خواهد آمد.

برگزاری 10 کارگاه قرآنی ویژه نخبگان قرآنی باغملک

موسی محمدی‌نسب، سرپرست معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان از برگزاری کارگاه‌های قرآنی ویژه دانش‌آموزان در این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه این کارگاه‌ها ویژه دانش‌آموزان برتر مرحله شهرستانی چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانش‌آموزان استان خوزستان است، افزود: ۱۰ کارگاه قرآنی ویژه ۱۰ رشته ویژه این دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

محمدی‌نسب با اشاره به اینکه این کارگاه‌ها در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان، مداحی، انشای نماز و انشای امام زمان(عج) برگزار خواهد شد، افزود: بیش از ۲۴۰ دانش‌آموز در این کارگاه ها شرکت خواهند کرد.

وی با اظهار به اینکه در این کارگاه‌ها از استادان استانی و شهرستانی استفاده خواهد شد، افزود: اولین کارگاه شنبه ۱۶ بهمن‌ماه برگزار خواهند شد و تا ۱۲ اسفندماه ادامه خواهند یافت.

سرپرست معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان باغملک گفت: دانش‌آموزان برتر هر کارگاه به جشنواره‌های قطبی استان خوزستان اعزام خواهند شد.

اعلام برنامه های سومین روز دهه فجر انقلاب اسلامی

همزمان با سومین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، پنج شنبه(14 بهمن) با عنوان «انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت» مراسم عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا در سراسر استان برگزار می شود که این مراسم دراهواز ساعت 15 در قطعه شهدای انقلاب گلزار شهدا است.

از دیگر برنامه هایی که امروز برگزار می شود، دعای کمیل در مساجد و حسینیه های سراسر استان ساعت 20، مراسم دیدار با خانواده معظم شاهد و ایثارگران استان، محافل انس با قرآن در سراسر استان، محافل انس با قرآن بعد از نماز مغرب و عشا در کانون های فرهنگی و هنری استان و نشست های بصیرتی و گفتمان انقلاب اسلامی در نقاط مختلف استان است.

جشن انقلاب همزمان با ولادت حضرت زینب(س) بعد از نماز مغرب و عشا در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملاثانی، برگزاری پیاده روی خانوادگی ساعت 8:30 در استادیوم ورزشی پهلوان تختی هندیجان، ویزیت رایگان افراد بی بضاعت توسط شبکه بهداشت و درمان کلنگ زنی و افتتاح پروژه های عمرانی در این شهرستان برگزار می شود.

افتتاح جشنواره غذاهای محلی و سنتی ساعت 10 در پارک خانواده رامهرمز، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگیان در کلیه ادارات آموزش و پرورش مناطق و به صورت نمادین در بهبهان، آغاجاری و امیدیه و تجمع استکبارستیزی بعد از نماز مغرب و عشا در کانون ولایت ایذه برگزار می شود.

همچنین جشنواره نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان ساعت 9:30 در کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان بندر امام خمینی(ره) و جشنواره تئاتر خیابانی ساعت 19 در پارک شهر این شهرستان برگزار می شود.

همایش فرهنگی هنری جادوی زبان ساعت 20 در فرهنگسرای جوان مسجدسلیمان، مراسم خاطره گویی ساعت 18:30 در مسجد شهید بهشتی و شب شعر عربی ساعت 19:30 در پایگاه مقاومت شهید عیدانی آبادان، مسابقات تیراندازی جانبازان و معلولین ساعت 9 در استادیوم شهید جهان آرا و همایش مداحان ساعت 18:30 در مسجد جوادالائمه(ع) خرمشهر از دیگر برنامه های این روز است.

ادای احترام موزعین پست خوزستان به شهدای انقلاب

موزعین پست استان خوزستان به زیارت شهدای انقلاب اسلامی اهواز رفتند و به مقام شامخ این شهدای گلگون کفن در بهشت‌آباد اهواز ادای احترام کردند.

همچنین در آغازین روز دهه مبارک فجر موزعین اداره کل پست استان خوزستان در حرکتی نمادین به مناسبت ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی در استقبال از امام خمینی(ره) از فرودگاه اهواز رژه رفتند.

این حرکت صبح روز دوازدهم بهمن همزمان با ساعت ورود امام از محل فرودگاه بین المللی اهواز آغاز شد و در سطح شهر با برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران ادامه داشت.

موزعین اداره کل پست استان خوزستان در این حرکت نمادین به مقام شامخ معمار بزرگ انقلاب و شهدای جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.

برگزاری یادواره شهدای شیمیایی در اهواز

به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر یادواره شهدای شیمیایی با حضور سرهنگ حبیبی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع)، سردار یوسفی معاون هماهنگی کننده قرارگاه کربلا و داودی مسئول سازمان بسیج شهرداری اهواز در تالار فردوسی برگزار شد.

در این برنامه سخنرانان با یادآوری خاطرات هشت سال دفاع مقدس ، از خانواده معزز شهداء شیمیایی آن دوران تقدیر کردند و به پاس رشادت‌های آن شهیدان تندیس یادبود تقدیم مادران این شهدا شد.

از جمله برنامه های این یادواره اجرای نماهنگ، اجرای گروه نمایش، خاطره گویی جانباز شیمیایی، مداحی آقای روغنی‌زاده و سخنرانی دکتر کلانتر ریاست بیمارستان نفت و پزشک شهدای شیمیایی بود.

این یادواره با مدیریت پشتیبانی و حمایت سازمان بسیج شهرداری کلانشهر اهواز، شهرداری منطقه 4 و مشارکت حوزه 6 بسیج خواهران، ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) در راستای ارزش نهادن به مقام والای شهدای شیمیایی دفاع مقدس و تقدیر از خانواده‌های این شهدا برگزار شد./303/9456/ب1

ارسال نظرات