۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۷۸۰۸۹
مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی:

انقلاب اسلامی احیاگر قرآن و ارزشهای اسلامی است

وظیفه شعاع با بیان اینکه این انقلاب یک انقلاب مردمی بود و توانست اسلام و ارزشهای اسلامی را احیا کند، گفت: انقلاب اسلامی ایران برای حاکمیت قرآن شکل گرفت و توانست قرآن را در جامعه زنده کند.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رحیم وظیفه شعاع، مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از حافظان جوان و نوجوان قرآن کریم که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در تالار اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، انقلاب را احیاگر ارزشهای اسلامی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این انقلاب یک انقلاب مردمی بود و توانست اسلام و ارزشهای اسلامی را احیا کند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران برای حاکمیت قرآن شکل گرفت و توانست قرآن را در جامعه زنده کند، قرآن کریم آموزه های حیات بخش بشری است که باید هر روز بیشر ترویج یابد.

مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت و جایگاه ارزشمند قرآن و حافظان قرآن کریم، خاطرنشان کرد: اهل قرآن در نزد خداوند اجر ویژه ای دارند، از این رو نباید حقوق اهل قرآن سبک شمرده شود و باید اهل قرآن بزرگ شمرده شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، خاطرنشان کرد: کسی که قرآن را حفظ کند و حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام بداند، خداوند آن فرد را بهشتی می‌کند و برای 10 نفر هم حق شفاعت می‌دهد، این نشان از عظمت و ارزش قرآنی بودند است.

وظیفه شعاع با بیان اینکه باید برای ترویج حفظ قرآن و تلاوت نیکو در استان تلاش و مجاهدت کرد، افزود: خادمان و مربیان قرآن کریم استان تلاش می‌کنند به این مسأله جامه عمل بپوشانند، این موضوع مورد تأکید دین مبین اسلام است و ارزشهای اسلامی است.

وی ادامه داد: 400 حافظ کل قرآن کریم در تبریز تربیت شده اند و چندین برابر این تعداد نیز مشغول حفظ اجزای مختلف قرآن هستند که به زودی به حافظان کل قرآن کریم می‌پیوندند، از 180 قرآن آموز که بیش از پنج جزء را حفظ  کرده‌اند تجلیل به عمل آمد.

مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی افزود: این گروه از جوانان و نوجوانان با عنایت پروردگار حافظان 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم هستند که در یک سال اخیر توانسته‌اند به این مرحله از حفظ قرآن برسند و مورد تجلیل قرار می‌گیرد./854/202/ب2

ارسال نظرات