۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۴۷۸۱۲۷
استاد حوزه و دانشگاه:

شیوه زندگی پیامبر اسلام از دیدگاه قرآن سبک زندگی برتر است

استاد حوزه ودانشگاه با اشاره به الگوی معرفی شده در قرآن برای سبک زندگی، گفت: خداوند در قرآن پیامبر گرامی اسلام(ص) را به عنوان الگوی شایسته و برتر برای سبک زندگی بشریت معرفی می کند تا انسان ها با تبعیت از این سیره رفتاری به سعادت حقیقی برسند.
سبک زندگی قرآنی در بابل سبک زندگی قرآنی در بابل سبک زندگی قرآنی در بابل سبک زندگی قرآنی در بابل سبک زندگی قرآنی در بابل سبک زندگی قرآنی در بابل سبک زندگی قرآنی در بابل سبک زندگی قرآنی در بابل سبک زندگی قرآنی در بابل سبک زندگی قرآنی در بابل سبک زندگی قرآنی در بابل سبک زندگی قرآنی در بابل سبک زندگی قرآنی در بابل سبک زندگی قرآنی در بابل سبک زندگی قرآنی در بابل سبک زندگی قرآنی در بابل سبک زندگی قرآنی در بابل سبک زندگی قرآنی در بابل سبک زندگی قرآنی در بابل سبک زندگی قرآنی در بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام محمدتقی فعالی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین در همایش سبک زندگی قرآنی در جمع دانشجویان و طلاب شرکت کننده در این همایش در دانشگاه نوشیرروانی بابل با اشاره به مفهوم سبک زندگی، گفت: امروز واژه سبک زندگی دامنه گسترده ای را در این زمان پیدا کرده است و حوزه های اجتماعی و فرهنگی را در حوزه رفتار انسانها درگیر کرد.

وی افزود: مفهوم سبک زندگی برگرفته از فرهنگ یک ملت و یک کشور دارد و بیانگر مسائل جزئی تا کلی ترین مسائل اثر گذار در زندگی است. 

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین به مفهوم سبک زندگی از نگاه دین پرداخت و اظهار داشت: دین به معنای دستورهای ارسالی از خالق بشریت حاوی نکاتی ارزشمند برای زندگی سعادتمندانه بشریت است.

وی ادامه داد: الگوی سبک زندگی دینی برای انسان رفتاری اخلاق مدار و توام با آرامش را به ارمغان می آورد.

حجت الاسلام فعالی دین را مجموعه ای از باورها، رفتارهای و ارزشها در زندگی عنوان و خاطرنشان کرد: خداوند با طرح مسائلی از زندگی گذشتگان و طرح دانستانهای پند آموز یک سبک زندگی ویژه را معرفی می کند که انسان را در چهارچوب زندگی رضایتمندانه هدایت می کند.

وی آینده جامعه را منوط به انتخاب سبک زندگی امروز در جامعه دانست و تاکید کرد: در سبک زندگی قرآنی مدیریت درونی انسان بر اساس نگاه عمیق به باورها مورد توجه قرار گرفته است و از این رو انسانی که در درون خود باور عمیقی به مسائل دینی پیدا کند در رفتارهای بیرونی خود جلوه خاصی از رفتار را نشان خواهد داد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی به ابعاد اثر یافته سبک زندگی اسلامی و قرآنی پرداخت وخاطرنشان کرد: معارف عمیق اسلامی در آیات و روایات اسلامی ریشه دارد که با استخراج آن بر اساس شرایط و مقتضیات زمان می توان یک الگوی شایسته ای از سبک زندگی را ارائه کرد.

وی ادامه داد: با اینکه مفاهیم مربوط به سبک زندگی در منابع اسلامی بسیار فراوان است اما متاسفانه در این مفاهیم به صورت جامع و کاربردی به ندرت استخراج شد.

حجت الاسلام فعالی از جمله ابعاد تهاجم فرهنگی غرب را با استفاده از فناوری های جدید رسانه ای بیان و تصریح کرد: در حال حاضر بشر با بیماری های مختلف سبک زندگی جدی مواجه است که حتی نحوه سخن گفتن انسان ها را دستخوش تغییر کرد.

استاد حوزه و دانشگاه به اثرگذاری شیوه های نوین ارتباطی جامعه بشری بر سبک زندگی اشاره کرد و گفت: شبکه های ماهواره ای و رسانه های جدید ابزارهایی برای ترویج سبک زندگی غربی است که برای تک تک رفتارهای انسان‌ها با هر تفکر و بینشی الگوی رفتاری ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: نظام اسلامی باید برای تمام شئون بشری الگو ارائه کند و همان‌گونه که غربی‌ها سعی دارند از طریق رسانه‌های جمعی الگوها را به خورد انسان‌ها در جهان بدهند.

حجت الاسلام فعالی با اشاره به یکی از الگوهای معرفی شده در قرآن برای سبک زندگی، تاکید کرد: خداوند در قرآن پیامبر گرامی اسلام(ص) را به عنوان الگوی شایسته و برتر برای سبک زندگی بشریت معرفی می کند تا انسان ها با تبعیت از این سیره رفتاری به سعادت حقیقی برسند.

گفتنی است این همایش از سوی اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد./202/1313/ب1

ارسال نظرات