۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۴۷۸۱۲۹
نماینده خبرگان رهبری:

انقلاب اسلامی مایه خودباوری و خودکفایی ملت ایران شد

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: توسعه مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و پژوهشی برای تولید علم یکی از برکات انقلاب اسلامی بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی مراغه با گرامیداشت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف تجلی یافته است.

وی با بیان این‌که نظام اسلامی ایران زمینه‌های لازم برای توسعه تحقیق و پژوهش‌های دانشگاهی را فراهم آورد، خاطرنشان کرد: انقلاب مایه خودباوری دانشمندان ایرانی و خودکفایی کشور در عرصه‌های مختلف بوده است؛ توسعه مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و پژوهشی برای تولید علم نیز یکی از برکات انقلاب اسلامی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ارتقای جایگاه ایران در علوم پزشکی و تولید داروهای ویژه برای بیماری های صعب العلاج را یادآور شد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی؛ رژیم حاکم به دنبال وابستگی دائم ایران به کشورهای غربی بوده است؛ در حالی‌که پس از انقلاب تمامی مراکز علمی کشور در راستای تولید علم و فناوری فعال شده اند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: پرستاری نوعی عبادت است؛ روز پرستار در ایران بنام نامی بانوی قهرمان کربلا نامگذاری شده که جا دارد پرستاران عزیز با تاسی از آن بزرگوار در خدمت رسانی به بیماران صبر و حوصله به خرج دهند.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که اخلاق حسنه پرستاران با بیماران نوعی احسان محسوب می شود، افزود: این عمل از بزرگترین عبادات محسوب می شود؛ پرستاران افزون بر ثواب پرستاری موفق به دست آوردن ثواب عیادت نیز می شوند چرا که گاهی یک پرستار در شبانه روز چندین بار از مریض عیادت کرده و موفق به احوال پرسی از او می شود.

وی خواستار تحقق مطالبات و ارتقای سطح معیشتی پرستاران از سوی دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی شد و گفت: پرستاران با نیت خالصانه، رفتار محبت آمیز، حوصله و صبر می توانند در بهبود بیماران نقش مهمی داشته باشند هر چند شغل پرستاری یکی از دشوارترین کارهاست.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم رئیس علوم پزشکی مراغه با اشاره به طرح نظام سلامت اظهار داشت: با اجرای این طرح خدمت رسانی به هموطنان بهبود چشمگیری یافته است که نتیجه آن سهولت در کارها و خدمات و رضایتمندی بیشتر مراجعه کنندگان می باشد./203/935/ب1

ارسال نظرات