۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۴۷۸۱۴۳
استاد دانشگاه:

فضیلت عالم بالاتر از عابد است

استاد دانشگاه با بیان اینکه بین عالم و عابد فرق بسیار است، گفت: انسان عابد تنها به نجات خود فکر می‌کند اما شخص عالم به نجات دیگران می‌اندیشد و با تلاش فراوان درصدد هدایت مردم به صراط مستقیم و دور ساختن آنان از گمراهی اقدام می‌کند.
نیکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام، استاد دانشگاه، عصر امروز در جلسه درس اخلاق که به همت موسسه منتظران منجی در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: ایمان و عمل صالح انسان را محبوب الهی می‌کند. 

وی افزود: اطاعت از خداوند با تبعیت از پیامبر(ص) میسر می‌شود و تبعیت از رسول خدا با انجام واجبات و ترک محرمات معنا پیدا می‌کند.

نیکنام درباره فرق بین عالم و عابد، ابراز کرد: انسان عابد تنها به نجات خود فکر می‌کند اما شخص عالم به نجات دیگران می‌اندیشد و با تلاش فراوان درصدد هدایت مردم به صراط مستقیم و دور ساختن آنان از گمراهی اقدام می‌کند به همین سبب فضیلت عالم بسی بالاتر از شخص عابد است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تقوا با انجام واجبات و ترک محرمات حاصل می‌شود، بیان داشت: تقوا انسان را به مقام یقین می‌رساند و یقین انسان را از انجام گناه باز می‌دارد و بالاترین درجه یقین، عصمت است.

وی درباره صبر گفت: روایت است که جایگاه صبر در ایمان همانند سر است در بدن؛ صبر تقویت کننده ایمان است انسان باید در برابر طاعت و مصیبت صبر پیشه کند، صبر انسان را به کمال می‌رساند و عدم آن ایمان انسان را نابود می‌کند.

نیکنام مصیبت را آزمایش الهی دانست و اظهار داشت: عالم دنیا میدان آزمایش الهی است ایمان انسانها در فراز و نشیب سختی‌ها مورد امتحان قرار می‌گیرد، حضرت زینب(س) اسوه صبر و استقامت در برابر بزرگترین مصیبتهای عالم بود.

استاد دانشگاه در پایان ادامه داد: انسان اگر در همه لحظات به خداوند متعال توکل کند آرامش در قلب او ساکن و هرگز دچار اضطراب نمی‌شود./202/813/ب1

ارسال نظرات