۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۴۷۸۱۵۳
آیت‌الله مهمان‌نواز:

توانمندي دفاعي و آمادگي رزمي در برابر دشمنان اصل عقلاني و ديني است

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر ضرورت افزايش توان دفاعي كشور، گفت: توانمندي دفاعي و آمادگي رزمي در برابر دشمنان يك اصل بازدارنده، عقلاني و ديني است.
آیت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماينده مردم استان خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به آزمایش اخیر موشکی ایران و موضع‌گیری‌های دشمنان، اظهار داشت: تقويت توان نظامي ايران و ساخت و آزمایش موشک‌های جدید، به دليل بی‌اعتمادی به ساير كشورها و قرار گرفتن در منطقه‌ای ناامن و جنگ‌زده است.

وي افزود: آزمايش موشكي ايران اقدامي در راستاي تقويت بنيه دفاعي كشور و افزايش توان مقابله با خطرات پيرامون كشور و دشمنان است؛ زیرا اين آزمایش‌ها و توان نظامي ما به‌عنوان يك عامل بازدارنده عمل می‌کند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه اگر خطر موجود در منطقه را جدي نگیریم در اولين فرصت مورد تهاجم دشمنان فرصت‌طلب قرار می‌گیریم، خاطرنشان كرد: آزمايش موشكي ايران بهانه تازه دشمنان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای است كه آن را ناقض برجام می‌دانند و دنبال بهانه هستند تا به اين طريق به نظام اسلامی فشار بیاورند.

وي اضافه كرد: عده‌ای هم با سياست مذبوحانه خود، آزمايش موشكي ايران را در تعارض با روح برجام دانسته و با گسترش توان موشكي ما مخالفت می‌کنند تا با اين بهانه‌تراشی‌های بی‌اساس توان دفاعي و نظامي ما را كنترل و متوقف كنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز ادامه داد: با توجه به شرايط حساس منطقه‌ای، توسعه توان دفاعي و نظامي حق مسلم و قطعي كشور و ملت ايران بوده و بايد براي ادامه مسير گسترش توان دفاعي، در سايه ايمان و توكل به خدا از همه امكانات و تجهيزات استفاده كنيم تا بتوانيم در هر زمان از اهداف و منافع اسلام و نظام دفاع كنيم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصريح كرد: دين مبين اسلام هم در سوره انفال با اشاره به آیه «وَاَعِدُّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ»، بر توانمندي دفاعي سپاه اسلام در عرصه تجهيزات و منابع انساني تأكيد كرده و گفته تا می‌توانید در برابر دشمنان نيرو و اسب‌های آماده و زين كرده بسيج كنيد تا با آن دشمنان خدا و خود را بترسانيد.

وي ادامه داد: تعبير اين آيه به‌قدری وسيع است كه بر هر عصر و زماني تطبيق کرده و بر ضرورت آمادگي كافي در هر زمان و مكان در برابر دشمنان تأكيد می‌کند؛ ازاین‌رو توجه و الگو قرار دادن اين آيه سبب تقويت توان دفاعي و ترس دشمنان می‌شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هم بارها از اين آيه استفاده و بر تقويت قدرت نظامي و دفاعي تأكيد كرده‌اند، اضافه كرد: بنا به فرموده رهبری امروز هم روزگار موشك و هم مذاکره است و اگر قدرت دفاعي نداشته باشيم در مقابل هر کشوری که تهدید کند باید عقب‌نشینی کنیم.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: اگر کشورها و قدرت‌های استكباري اقتدار كشور را احساس نكنند فضاي التهاب و تشنج را در كشور توسعه داده و امنيت ما را از بين می‌برند./302/9314/ب1

ارسال نظرات