۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۷۸۱۵۵
رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان:

حضرت زينب پيام امام حسين را به تمام نسل ها و عصرها رسانيد

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان گفت: امروز به بركت حضرت زينب و قيام او هم‏چنان بيرق ‏هاى خونين عاشورا به نشانه روز انتقام مظلوم از ظالم، در سراسر جهان افراشته می ‏شود چرا كه حضرت زينب(س) بود كه پيام ‏خونين حضرت اباعبدالله الحسين(ع)را به تمام نسلها و عصرها رسانيد.
حجت الاسلام عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبد الصاحب حسيني پنجشنه شب در مراسم جسن پيروزي انقلاب كه در مسجد جامعه حضرت ابوالفضل(ع) شهرك 22 بهمن كاشان كاشان برگزارشد، با تبريك ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي، گفت: پيروزي انقلاب اسلامي ايران در ايام الله دهه فجر پايان سلطنت خاندان پهلوي و پيروزي جبهه حق بر جبهه باطل بود.

وي با اشاره به اينكه دهه فجر،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهاي اسلامي، مقطع رهايي ملت ايران و بخشي از تاريخ ما است که گذشته را از آينده جدا ساخته است، افزود: تا قبل از پيروزي  انقلاب اسلامي،‌ نظام اسلامي در ايران وجود نداشته است و رابطه پادشاهان با مردم رابطه «غالب و مغلوب» و «سلطان و رعيت» بود.

حجت الاسلام حسيني ادامه داد: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي سلاطين ايران احساس مي‌کردند فاتحاني هستند که بر مردم غلبه كرده اند اما امام خميني(ره) بر عليه اين سلسله قيام كرد و نوار سلطنت پادشاهي را قطع کردند و نقطه عطفي در تاريخ ايران به وجود آورد.

وي با اشاره به اينكه هيمنه پوشالي رژيم ستم شاهي در ايران با پيروزي انقلاب اسلامي در 22 بهمن سال 57 درهم شكسته شد، گفت: انقلاب شكوهمند اسلامي ايران با رهبري امام خميني(ره) جلوه اي از نهضت پيامبر خاتم بود كه در پرتو خورشيد اسلام و در فرهنگ غني ايران اسلامي به پيروزي رسيد.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان در ادامه انقلاب اسلامي ايران مظهر تجلي نور در ظلمت و نماد دستيابي به معاني عميق قرآني در قلوب ملت هميشه در صحنه ايران دانست و اظهار داشت: طليعه رهايي انسانيت از خودکامگي و استبداد ستم شاهي به رهبري فرزانه اي است که انديشه اي جز عزت اسلام در سر نداشت.

وي افزود: دهه مبارک فجر، تجلي شکوه‏مند حماسه و سرافرازي ملتي است که در عصر اسارت انسان صفحه‏اي زرين را در تاريخ حيات آدمي گشود و فرياد خدا خواهي، معنويت، آزادي و استقلال را در گوش و جان جهانيان طنين‏ انداز کرد.

حجت الاسلام حسيني، با تأكيد برگزاري باشكوه ايام الله دهه فجر، خاطر نشان كرد: دهه فجر آينه اي  است که خورشيد اسلام در آن درخشيد.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان، در ادامه با اشاره به اينكه در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گريه و شادي، حب و بغض و عشق و نفرت جايگاه والايي دارد، گفت: جشنهاي دهه فجر بايد همچون مراسم و اعياد مذهبي گرامي داشته شود و مردمي برگزار شود.

به گفته وي، کليه مساجد، پايگاه هاي بسيج، کانون هاي فرهنگي  بايد فعال باشند و مردم با حضور خود خاطره فراموش نشدني ايام الله دهه فجر و پيروزي انقلاب اسلامي را جشن بگيرند.

حجت الاسلام حسيني افزود: 38 بهار از عمر انقلاب مي گذرد و مسير انقلاب با وجود برخي ضعف ها در اين مسير، به درستي و مبتني بر منويات امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب پيموده شده و آنچه امروز به عنوان اقتدار نظام ياد مي شود و پيشرفت هاي علمي، پزشکي، توان هسته اي، موشکي، پهباد، هوا و فضا حاصل تلاش و مجاهدت هاي عزيزاني است که جان و مال خود را در راه اعتلاي نظام اسلامي فدا کردند.

وي در ادامه با تبريك ميلاد با سعادت حضرت زينب(س) گفت: حضرت زينب (س) با مجاهدت و قيام شجاعانه خود در برابر زورگويان و فريب ‏خوردگان زمان خود از قيام امام حسين(ع) دفاع كرد، از اين رو نام حضرت زينب(س) براى هميشه بايد با عظمت ‏بايد برده شود.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان، يادآور شد: امروز نيز به بركت حضرت زينب و قيام او هم‏چنان بيرق ‏هاى خونين عاشورا به نشانه روز انتقام مظلوم از ظالم، در سراسر جهان افراشته مى‏شود چرا كه حضرت زينب(س) بود كه پيام ‏خونين حضرت اباعبدالله الحسين(ع)را به تمام نسلها و عصرها رسانيد./202/1307/ب1

ارسال نظرات