۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۷۸۱۵۸
سخنران حرم رضوی:

بیماری فرهنگی حاصل نبود بصیرت و نفوذ دشمن در اعتقادات است

سخنران حرم رضوی گفت: هجمه های فرهنگی دشمن از نوع بیماری هایی است که با نصیحت و خیرخواهی و ارشاد معالجه شدنی نیست چرا که بیماری فرهنگی که حاصل نبود بصیرت و نفوذ دشمنان در اعتقادات است آنقدر قوی است که باید جراحی شود.
حجت الاسلام اسدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسدی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی شامگاه پنجشنبه 14 بهمن در حرم رضوی با بیان اینکه رفتار انسان ها ریشه در افکار دارد، گفت: در رفتارها باید فکر را مورد ارزیابی قرار داد.

وی با بیان اینکه فلسفه ارسال انبیا تغییر فکر و شخصیت انسانها است، تصریح کرد: پیامبر(ص) آمد تا شخصیت سازی کند و از آنجا که رفتارهای هر انسانی ریشه در فکر او دارد، رفتارهای انسان هم در شخصیت او ریشه دارد.

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه یکی از مسایل مهم در مقوله دشمن شناسی رفتار شناسی دشمنان در مقابل اسلام، دین و قرآن است، تصریح کرد: دشمن در دو جبهه همزمان به مسلمانان و دینداران حمله می کند.

وی با بیان اینکه ریشه جنگ های نظامی به جنگ های عقیدتی برمی گردد، افزود: وقتی در میدان هجمه فرهنگی به اردوگاه فکر، ذهن و عمل ما اثر گذاشته شود دیگر با نصیحت درست نمی شود و آنجا میدان دشمن می شود.

حجت الاسلام اسدی افزود: هجمه های فرهنگی دشمن از نوع بیماری هایی است که با نصیحت و خیرخواهی و ارشاد معالجه شدنی نیست چرا که بیماری فرهنگی که حاصل نبود بصیرت و نفوذ دشمنان در اعتقادات است آنقدر قوی است که باید جراحی شود.

وی با بیان اینکه بیماریهای انسان دو نوع است، تصریح کرد: یک نوع از آن درد و تابلو دارد اما نوع دیگر از آن درد، شعار و تابلو ندارد و هجمه فرهنگی جنگی است که در فکر و عقاید بشری به گونه ای ایجاد می شود که دردی ندارد و مردم متوجه آن نیستند.

سخنران حرم رضوی درادامه با اشاره به نمونه های عملی این هجمه های فرهنگی گفت: در حال حاضر برخی، اسمهایی را برای فرزندان خود انتخاب می کنند که حتی خودشان هم نمی دانند چه معنایی دارد و والدین هم نسبت به این موضوع حساسیتی ندارند.

وی با اشاره به دیگر نمونه ها افزود: الگوی امروز ما در معماری منازل و المان های شهری غربی است و از طرفی هم برخی به بهانه اینکه اسامی ائمه اطهار(ع) عربی است اینها را انتخاب نمی کنند در حالیکه عربها نام های دیگری هم دارند.

حجت الاسلام اسدی با انتقاد از کاهش رغبت جوانان برای انتخاب اسامی زیبای  ائمه اطهار(ع) گفت: اینها همه از نشانه های نفوذ است که از نوع بیماری سرطان بدون درد است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه رها شدن فرزندان از ناحیه والدین نمونه ای دیگر از نفوذ دشمن است، اظهارکرد: هر زمان که انسان در مقابل حقایق پیش رو سست و حساسیت هایش کم می شود وقتی چشم باز می کند که در اردوگاه دشمن است./202/934/ب1

ارسال نظرات