۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۴۷۸۱۶۷
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

ضرورت پژوهش در زمینه نقش نظارتی مردم

حجت الاسلام نوروزی گفت: اگر مشارکت مردم وزن اقتداری کمی داشته باشد، حاکم اسلامی به همان میزان می تواند احکام اسلامی و حاکمیت دینی را اجرا کند؛ نقش مردم در صورت تحقق حاکمیت دینی هیچگاه حذف نمی شود.
حجت الاسلام محمدجواد نوروزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجواد نوروزی در میزگرد علمی با عنوان «رابطه دموکراسی و مردم سالاری دینی» که در همایش ملی فقه حکومتی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: یکی از مهمترین مؤلفه های فجر انقلاب اسلامی نقش مردم بود.

وی ادامه داد: اگر مشارکت مردم کمی وزن اقتداری داشته باشد، حاکم اسلامی به همان میزان می تواند احکام اسلامی و حاکمیت دینی را اجرا کند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: نقش مردم در صورت تحقق حاکمیت دینی هیچ گاه حذف نمی شود؛ نهضت آزادی نظری خلاف این موضوع داشت و معتقد بود که پس از انقلاب، مردم باید فقط مطیع حکومت باشند.

وی خاطرنشان کرد: این اقتدار اجتماعی محدودیت زمانی و مکانی ندارد و امام راحل می فرمایند، تا زمانی که پرچم «لا اله الا الله» بر فراز جهان برافراشته شود، ما در مبارزه هستیم.

حجت الاسلام نوروزی بیان داشت: حضور مردم در ادامه حاکمیت اسلامی همیشه ادامه دارد و پایان پذیر نیست؛ به این گونه نیست که مردم اداره حکومت را به حکام یا پارلمان بسپارند و نسبت به آن بی اهمیت باشند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان تأکید کرد: باید بر نقش نظارتی مردم کار پژوهشی انجام شود و این کار نظارتی نباید صرفا به نهادهای حکومتی واگذار شود./840/202/ص

ارسال نظرات