۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۴۷۸۱۸۲

يک هزار کاشاني پرچم «بانوي انقلابي» را برافراشتند

همايش «بانوي انقلابي» در شب ميلاد حضرت زينب(س) با حضور بيش از يک هزار مادر و دختر کاشاني در حسينيه مجتبويون اين شهرستان برگزار شد.
همايش بانوي انقلابي دركاشان همايش بانوي انقلابي دركاشان همايش بانوي انقلابي دركاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، همايش بانوي انقلابي که به بررسي نقش بانوان در انقلاب اسلامي اختصاص داشت پنجشنبه شب در شب ميلاد حضرت زينب(س) با وجود سرماي شديد و شرايط خاص جوي با استقبال چشمگير مادران و دختران اين شهرستان همراه شد.

فاطمه رسول زاده مبلغ ديني در اين همايش، نقش بانوان در شکل گيري قيام مردمي عليه رژيم طاغوت را يادآور شد و افزود: انقلاب اسلامي نشان داد زن در نظام ديني فردي منفعل نيست بلکه مي تواند با تأثيرگذاري در خانواده و پرورش فرزنداني با اراده زمينه يک قيام بزرگ اجتماعي را مهيا سازد.

وي خاطرنشان کرد: بانوي ايراني در نظام اسلامي جايگاهي ويژه يافت و بر خلاف تفکر پيشين که به زن براي سوءاستفاده هاي تجاري و  اخلاقي مي نگريستند، ‌حاکميت ديني و شأني در مقام حقيقي يک انسان موحد و تأثيرگذار براي زن قائل شد.

وي با تأکيد بر اينکه مبارزه با طاغوت هاي زمان همواره بايد استمرار داشته باشد متذکر شد: اگر آن زمان «مرگ بر شاه» شعار يکپارچه ملت براي سرنگوني استبداد و طاغوت زمان بود، امروز «مرگ بر آمريکا» سخن مشترک تمام استکبار ستيزان است.

رسول زاده با اشاره به اينكه، حضرت زینب(س) با قدرت و تسلط بی نظیر به مبانی دینی و قرآنی و قدرت و تسلط بر مردم، چنان حکیمانه سخن می گفت که دهان همه از تعجب باز می ماند، گفت: حضرت زينب(س) در مجلس یزید با ابّهت و شکوهی ویژه سخن گفت به طوري كه نه یزید امکان قطع سخن او را پيدا كرد و نه کسی از حاضران جرأت مخالفت پیدا کرد.

اين کارشناس ديني با تبريک ميلاد حضرت زينب(س)، ايشان را الگويي براي تمام زنان آزاده جهان دانست و بر نقش روشنگرانه و ولايتمدارانه اين بانوي بزرگ اشاره کرد و افزود: حضرت زينب(س) الگویی از تعالی معنوی و کمالات نفسانی در جنبه های علمی، اخلاقی، تربیتی بود که نتیجه آن در علم و تقوی و معاشرت و بردباری و صبر و حماسه و محبت و عشق و دلدادگی و احساس مسؤولیت بروز و ظهور داشت.

رسول زاده در ادامه يادآور شد: درست ترين گفتار آن است كه سيدتنا زينب كبرى(س) در پنجم ماه جمادى الاولى سال پنجم هجرى به دنيا آمده و تربيت و پرورش آن دره يتيمه و مرواريد گرانبها و بى مانند در كنار پيامبر اكرم(ص) بوده و در خانه رسالت راه رفته و غذاي خود را از وجود مطهر زهرا(س) تناول كرده  و از دست پسر عموى پيامبر اميرمومنان(ع) غذا و خوراك خورده و رشد و نمو قدسى و پاكيزه و با سعادت و نيكبختى كرده و پنج تن اصحاب كساء به تربيت و پرورش و تعليم و آموختن و تهذيب و پاكيزه گردانيدن او قيام كرده و ايستادگى داشتند و همين بس است كه مربى و مؤ دب و معلم او ايشان باشند.

لازم به ذكر است، اجراي مسابقه فرهنگي، مولودي، نماهنگ حضور حماسي بانوان در انقلاب اسلامي از جمله بخش هاي پيش بيني شده براي همايش بانوي انقلابي بود و از ميان مدعويني که نام آنها مزين به نام «زينب» بودند به قيد قرعه تعدادي جوايز ارزنده از جمله کمک هزينه سفر  به مشهد  و کربلا به شرکت کنندگان اهدا شد.

شايان ذكر است در همايش بانوي انقلابي كه به همت فرهنگسراي معراج و امور بانوان و خانواده سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان و با همکاري مجمع ياوران حضرت مهدي(عج) در حسينيه مجتبويون برگزار شد، ضمن  تقدير از بانواني نظير رفرف و منصوري دو جانباز و فعال کاشاني دوران انقلاب و دختر شهيد عباسي از شهداي انقلاب اسلامي در کاشان از  زينب اسماعيلي همسر جانباز 70 درصد و زينب جعفري دختر شهيد مدافع حرم نيز تجليل شد./203/1307/ب1

ارسال نظرات