۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۴۷۸۱۸۳
ریيس ستاد بازسازي عتبات عاليات پاكدشت:

حضرت زينب مبلغ نهضت خونین کربلا است

ریيس ستاد بازسازي عتبات عاليات در پاكدشت گفت: حضرت زينب(س) با بردباري هاي خود الگوی همه عالم شد و چه زیبا الگویی برای همه زنان به ویژه پرستاران که باید در برابر بیماران صبور بوده و پیرو این بانو و زینبی باشند.
اسماعيل صالحي پاكدشت ولادت حضرت زینب

اسماعیل صالحي رییس ستاد بازسازي عتبات عاليات در پاكدشت صبح امروز در گفت‌ؤگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، آن حضرت را قهرمان نهضت كربلا خواند و گفت: امروز میلاد دختر بزرگ علی(ع) زینب کبری است، این بانوي مدافع حرم اهل بیت پرچمدار قیام کربلا و مبلغ نهضت خونین کربلا است.

وي با بيان اينكه نام ايشان برگرفته از "زين+اب" یعنی "زینت پدر"  است، ادامه داد: ايشان در کودکی آموخته است که چگونه باشد، در فراز و نشیب زندگی حوادث را به صورت تلخ و شیرین به تجربه ای گران‌بها تبدیل کرده و با گذر زمان بانویی کاملاً با تجربه و آماده در نقش آفرینی هاي آینده اش گرديده شد.

قاري و مدرس قرآن با اشاره به اينكه این بانو داراي همسر و فرزندانی بود، خاطر نشان كرد: ايشان با اجازه همسر همراه با چهار فرزند، خود را همراه سيدالشهدا(ع) گرداند و در صحنه کربلا شهادت فرزندانش را در رکاب امامش با بیرون نیامدن از خیمه ها و صبر تحمل کرد تا نکند امامش با دیدن او دلگیر شود.

وي با يادآوري واقعه عاشورا، يادآور شد: در آخرین لحظه وداع آن حضرت با تنها ترین مظلوم؛ ايشان بود که وصیت مادر را انجام داد و پیراهن دست بافت مادر را به عنوان کفن بر برادر پوشاند.

استاد دانشگاه بيان كرد: حضرت زينب(س) در تل زینبیه شاهد نشستن قاتل بر سینه برادر بود و با چشم خود می دید که چه می‌شود، در آتش سوزی خیمه ها، جمع آوری بچه ها، همچنین خرابه شام و دوران سخت اسارت در کوفه و شام اين حضرت زینب(س) بود که مانند کوهی استوار صبورانه ایستاد و خم به ابرو نیاورد.

صالحي با اذعان اينكه جمله معروف حضرت زينب(س) در مجلس رسمی یزید بود که ايشان را برای همیشه در دل تاریخ سمبل کرد، اظهار داشت: حضرت زينب(س) در برابر سفرا، درباريان و مهمانان خارجی مقابل تفاخر یزید که می‌خواست این روحیه را بشکند و آن حضرت(س) را تسلیم کند، با صدای رسا نداي "ما رأیت الا جمیلا" به معناي آنكه ای یزید! تاکنون جز زیبایی چیزی ندیده‌ام، سر داد.

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات در پاكدشت در پايان ضمن تبریک ولادت بانوي صبر حضرت زينب(س)، تصريح كرد: حضرت زينب(س) الگوی همه عالم گشت و چه زیبا الگویی برای همه زنان به ویژه پرستاران که باید در برابر بیماران صبور بوده و پیرو این بانو و زینبی باشند./302/804/ب1

ارسال نظرات